måndag 22 december 2008

Inte gillar jag dansband...


Trodde väl jag, eller har jag bara svepts med av segeryra...
Scotts från dansbandskampen hyllades i Lidköping, torget 
var full av folk som ville vara med hylla dem. Jag missade 
visserligen hyllningen, men tycker att det är riktigt kul 
att dom kom så långt de gjorde. Men det som förvånar mig
är att jag har tittat på kampen några gånger, alltså tittat och
lyssnat på dansbandsmusik och ryckts med, nej jag svängde 
inte runt framför burken, men nästan. Det kanske
numera till och med kommer att vara rumsrent
att lyssna till dansband. Hur som helst, grabbarna
gjorde det riktigt bra och det gjorde väl segrarna också!  


Hittade en bild från en tid med mer dansband i looken!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Man känner nästan inte igen dem på bilden.
Det var väldigt underhållande program - ...ända till slutet.
Där satt vi flera stycken och försökte rösta på Scotts och det tutade upptaget och bröts hela tiden och sedan var tiden slut. Det blev debatt i GP:s webb och jag sa att jag aldrig skall titta på det mer.
Det verkade uppgjort att "pajaserna" skulle vinna eftersom Scotts kommer till Eurovisionsfestivalen. Tråkg avslutning.
Så fick jag sagt det :)
Ha en bra dag - här skiner solen.
Eivor

Hannu på Langeland sa...

Det är bra Eivor, man skall ryta till när man känner att det är dags! ;-)

Anonym sa...

säg som det var ,du pröva nog några steg framför burken... dansa är ju kul:)