tisdag 23 juni 2009

Exotiskt, gissa var!


Ny arbetsplats nytt ställe, denna gång med exotiska vyer.


Fast egentligen är jag inte längre bort än i Varberg, och det underbara kallbadhuset har charmat mg.  


Varbegs fästning hör till en av sevärdheterna, men det har ju inga höga torn. En jättelika mur bara, eller kanske inte bara.
 

Och Musse Pigg verkar också varit här, häpp!



Och idag har jag för fösta gången sett strandkål på en strand, urhäftigt! Nu sova upp tidigt, ingen fest i kväll :(
Men hoppas på att hinna med att besöka herr Fryles trädgård i morgon, men har glömt att ringa dem, uh.

12 kommentarer:

Olga T sa...

Är det du som fixar frukosten där imorgon också? :)

AnnA sa...

Ja, jag tänkte väl att jag kände igen kallbadhuset i Varberg!...
Fantastisk byggnad, som också blivit plåtad i mig.
Ha det bra på västkusten, Hannu!
Hälsn
AnnA

Inger R sa...

Första fotot var urhäftigt! Tänk vilka effekter det kan bli med motljus.

Sommarträdgården sa...

Första gissningen var Taj Mahal men bara för ett ögonblick,sen syntes det ju på andra bilden,underbart det där kallbadhuset!

johanna sa...

Varberg är fint på sommaren!

Herr Fryle sa...

Tack för ett fin-fint föredrag.
Och Varberg är fint på vintern också, fast inte lika fint som på sommaren.

Lavendel sa...

Hej hej
Selv om jeg er dansk, var min første tanke Varberg - dernæst Taj Mahal, tilbage tilVarbergbadet, som jeg kun har set på foto, men ikke desto mindre håber at komme til at opleve. mange hilsner lavendel/Lone

Olga T sa...

Tack för ett riktigt feelgood-föredrag i morse!

Hannele på Hisingen sa...

Kul bilder, ser ut som på Hisingen..

Hannu på Langeland sa...

Visst var det jag Gärdis, det märkte du väl?
AnnA instämmer om byggnaden, underbar helt enkelt!
Du gissade fel Carina, men jag gjorde så med vilje!
Jess Johanna, jättefint. Varför bor jag inte där?
Herr Fryle, det var finfint att vara där, go stämning i lokalen typ!
Lavendel Inspirationen är väl orienten helt enkelt!"
;D Kul att ses Gärdis.
Hannele har du koll nu?

Hannu på Langeland sa...

Inger motljus är trädgårdsmänniskans bästa vän, det är då det skimrar!

Hannele på Hisingen sa...

Visste inte att strandkål är fridlyst, såg den sedast i veckan i Björlanda Kile, en liten bit härifrån.