måndag 13 juli 2009

Skitväder.


Japp det var väl det jag tänkte, att det skulle börja regna igen. Hmpf! Nåväl bara att tänka om igen och fixa mat i köket, irriterande? Inte alls, bara "roligt", roligt!


Det finns en risk att mitt projekt havererar av allt regnande, om inte annat så gör jag det. har liksom fått nog, trädgården har fått nog, alla har fått nog!


Nåväl lagade/lagar fortfarande min absoluta favorit i dag! Porchetta, jag älskar att stava fel på denna! Hur som helst är det fänkålsfylld fläckkarré, med örter, vitlök och panchetta (inte alls roligt om man stavar fel). 


Rulla ihop och knyt ordentligt!


Bryn runt om.


Lägg i en ugnspanna, stick i en termometer.


Vänta, stek på 125° länge....
Nej jag är inte i ugnen, det är porchettan, men jag är där ändå, uh!



Annars går stereon på högsta volym, eh! Det gäller ju att hålla humöret på topp!

15 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, dina bilder sätter griller i huvudet på mig. Gott!

Marina D

Hannu på Langeland sa...

Man ska ha griller i huvudet, det gör dig bara gott! =D

Anonym sa...

oh no, vissa griller kan vara rent
fördärvliga. Med a blir det mera hälsosamt. (Lite mera allvarlig idag, men köttet kanske är skämt?)
;)

Ano Nym

Inger R sa...

Du är i alla fall den tokigaste o roligaste människa jag träffat.
Kram på dig från gamla tanten!

Anonym sa...

vaddå med a...?

Anonym sa...

Ano,nu pratar du i tungor igen..går det att översätta??

Anonym sa...

grillAr

Ano

Anonym sa...

..aha..tack

Hannu på Langeland sa...

Inga griller är fördärvliga, det gäller bara veta vad man ska göra med dem!
Rolig jag Inger, hm du skulle se mig nu, uh!

Anonym sa...

du har nog en del kvar att lära...
tro mig, jag vet

Hannu på Langeland sa...

hahaha tja vad vet man?

Hannele på Hisingen sa...

Hahah :) Välkommen till Hisingen,
där solen skiner..

Hannu på Langeland sa...

Det gjorde den här också, förut!

Anonym sa...

Vem är Inga?

Hannu på Langeland sa...

Inga är, uh!