onsdag 18 mars 2009

Vår i Gbg....


I går på väg till Ängelholm stannade jag till vid Trädgårdsföreningen
i Gbg. Nu lite vinterkalt , men med en underbar vårsol....
Jämför med bild på min hemsida....



Att våren var några dagar tidigare i Gbg visste jag, njöt av 
snödroppar och vintergäck!


Och trollhassel i motljus hör till vårens favoriter.



Men nu bråttom igen, i går fullt i Ängelholm, i dag
Trollhättan, få se om det kommer någon. Hade gärna
varit ute hela dan idag, men han med lite. Vi syns i kväll!

11 kommentarer:

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Hejsan Hannu!
Vill bara passa på att tacka för en härlig föreläsning igår...det är en ren fröjd att lyssna på dig när du förmedlar din passion.
Nu ska jag passa på att kika lite i blogg.
Lycka till ikväll,
Lydia

HelenJ sa...

Jag lyssnade också på dig igår i Ängelholm, och blev jätteimponerad av både din passion, dina kunskaper, dina visioner - och din svada =).
Tyvärr gick det så fort ibland att jag inte hann med att uppfatta alla växtnamn. Finns det någon möjlighet att hitta dem via din hemsida? Särskilt den mjöldaggsfria floxen är jag jäteintresserad av.
Tack för en trevlig, underhållande och inspirerande kväll!
/Helen

Anns Gröna sa...

Det var en inspirerande
"föreställning" du bjöd på igår i Ä-holm. Kanon att få höra både ris och ros kring de växter du visade bilder på. Härligt också att få möte en sådan passion för trädgård - det tände mig ordentligt. Så nu har det blivit nya planer för vårarbetet i haven. Igen!
Lycka till med dina återstående föreläsningar!
Hälsn
Ann

Hannu på Langeland sa...

Hej Ängelholmare tack och välkomna, det var en skön stämning hos er. tack! Phloxen heter. Prickflox carolina Mäntsäla den var vit och en rosa violett hette Höstflox Lichtspel.
Ja mot nya vårar och planer, det här underbart med ny inspiration. Tjohhi, i morgon till Norrtälje!

Sommarträdgården sa...

Tack för ett härligt föredrag som fick lusten att greja i trädgården att vakna till.Härliga mixar av växter du visade med dina bilder.
Tack för skjutsen.Mässan snart.
Underbart!

Hannele på Hisingen sa...

Jättefina bilder, på onsdag var det varmt, alla satt ute och fikade. Idag blåser det kallt..

Unknown sa...

Hej!
Såg just dina bilder i senaste AoT (har inte läst artikeln än men men). Mycket fina, tycker de stack ut och höjde sig ett snäpp över det mesta man ser i våra trädgårdstidningar. En större medvetenhet om ljuset, kanske?
Risken är att jag blir tvungen att köpa boken...

hälsningar Tor

Hannu på Langeland sa...

Kul att du kom Carina och att du gav dig till känna, skjutsen var riddelig och självklar.
Jo Hannele då var det vår och jag körde tur och retur till Skåne, hm! Fast väl framme var det roligt i Ängelholm.
Oj Tor, vet inte vad jag ska säga, men jo köp boken! Och tack för beröm, i dag blev det bara gryniga mobilfoton, så kvaliteten varierar även här!

Sommarträdgården sa...

Hannu,jag får i gengäld stå för ett glas vin nån gång.

Hannu på Langeland sa...

Skål Carina :))

Sommarträdgården sa...

Skål!