söndag 3 januari 2010

Alpinort, alltså inte växter då....


Wow, en underbar vinter utan växtbekymmer eller trädgårdsbestyr. Min trädgård håller på att förvandlas till en alpskidort, typ ngn som jag inte varit i! Men nog ser det sportigt ut nu! :)


I dag har jag skidat längd på enmilaspåret av misstag men ändå, sist jag var här hade Gudrun inte varit här, nu såg det ut så här, fri blick utöver Vänern. Tack Gudrun....


Min skidtur går fån oskyddade spår till rent trolska skidspår, jag älskar kombon och variationen.


Men gillar mest de här täta spåren där man känner sig liten under vegetationen...


Spåren börjar och slutar vid Kinnekullegården, bra med varmt före eller efter, mat å dryck, jess!



Men nu är det ju så att jag alltid har längtat efter att våga och har inte vågat... Men i morgon tisdag kl 13 har jag bokat en instruktör som skall lära mig att ta mig ned för störtloppsbacken. Jag uppskattar om Sverige stannar då, det är ju inte säkert att jag tar mig levande ner, eller? Love on yah!

20 kommentarer:

Karin sa...

Jag passar också på att bli skidtokig när möjlighet ges! Imorgon ska jag dra upp ett nytt spår i vår kohage. Tyvärr bor vi på slätten så backar saknas.
Karin

Hannu på Langeland sa...

Safe på plan mark i kohagar..:)

Filifjonkan 1 sa...

Hjälm och fallskärm anbefalles är du så snäll! :)

Filifjonkan 1 sa...

åh glömde ju har med skidat idag jag och Pysen

Madde sa...

Håller tummarna för att det bär utför på ett säkert sätt. :)
/hälsningar från en som i sin ungdoms dagar nästan lyckades få en skinhead att gråta när hon körde över honom i barnbacken..

Inger R sa...

Och för allt i världen, lägg inte tyngden på innerskidan för då går det åt pipsvängen!
Annars kan man göra som min sons kompis, för första gången i en riktig slalombacken. Man åker på skrå tills det tar stopp i en snödriva. Sedan åker man på skrå på andra hållet osv. Kompisarna till slalomåkaren skrattade så dom nästan dog på kuppen men den försiktige åkaren tog sig ner utan skavanker. Till sist:=)

Olga T sa...

Så bra att du la ut tiden också så pressen vet när de ska dit. Lycka till!
P.S.Skidspåren ser faktiskt väldigt härliga ut!

Skogseva sa...

Vi tvångsrekryterar alla skyddsänglar till Kinnekulle i morgon klockan 13.00!

mormor Hannele sa...

Vi letar efter pulka åt barnbarnet,
med de är utsålda överallt..
Jag pysslar stillsamt med mina islyktor.

Torprosen sa...

Stort lycka till! Håller tummarna för dig!!Kram från ett mycket vackert Bohuslän

Anonym sa...

Visst blir det trollskogsvackert med all snö i skogen! Jag och min hund far fram som ett jehu på stigarna som nu blivit helt jämna av snön. Tycker mest synd om vargarna nu även om jag alltid är medveten om deras närvaro i skogen.Tror faktiskt älgarna är mer galna, nu för tiden. Domherrarna och sidensvansar har flytt skogen och hittat fram till fågelbordet. Vackert som en gammal julbonad. Yo

Anonym sa...

Kul att du skall lära dig utförsåkning! Det är ett härligt latmansgöra:) Carvingskidorna gör jobbet medan du plogar dig ner och så är det bara att ta liften upp igen. Ta rygg på instruktören, så kommer du att bli förvånad över vad
du gjort när du kommer ner. Good for you!

Cecilia sa...

Oj, gjorde du det? I sådana fall beundrar jag dig. Jag är fasligt rätt för utförsåkning, trots att jag gjort det så många gånger ... Fast, det är nog inte så mycket själva skidåkningen som åkandet i LIFTEN som jag är rädd för. Jag hatar att åka lift! Jag får en ångestklump i magen bara jag tänker på liftar :)
Fast nu blev jag riktigt sugen på att åka längdskidor ... Jag undrar bara var de, skidorna alltså, är ...
/Cecilia

Sylvia sa...

Lycka till, må alla vita änglar hålla dig upprätt!

Marie Lithén sa...

alpinort minsann! Visste väl det, att du skulle bli biten;-) Från Åres backar håller vi andan kl 13.00, snart dags att komma hit!

Sommarträdgården sa...

You make it,thinking of ya!

Janicke sa...

Håller tummarna för dig i ditt vackra landskap!

NinaVästerplana sa...

Trodde jag var ensam om att inte våga ;-) Men jag har försökt.... i Hemsedal av alla ställen! Den upplevelsen har lämnat spår ;-)
Lycka till o ha´t himla gôrgôtt i backen
Nina

MariaKF sa...

Jaha, jag borde väl också ha en skidinstruktör för jag kan inte ens stå på ett par skidor - skamligt kan jag tycka, är född i byn där Polcirkeln går igenom, Juoksenki(Finland), men det talar vi tyst om, va?!!! Kommer väl aldrig lära mig skidkonsten för jag avskyr kyla.......

Hannu på Langeland sa...

Tack, ett kollekivt svar, fan jag är liksom genomlycklig, dels har jag gjort ngt som jag aldrig trodde jag skulle våga, dessutom var det asroligt! Bara att åka å ta liften upp igen...:)))