fredag 8 januari 2010

Skönt i dag


Tro mig innan jag var i backen var jag på gymmet i Lidköping, men strax där efter blev det Kinnekullebacken igen. Tro mig jag älskar att glida ner å glida upp, ännu inget proffs, men innan vintern är slut kan jag det, och vågar över allt! Älskar att vintern har fått en ny mening! =)


Kvällen ägnas åt köksbestyr, kokar vinterchili, gott och lättlagat. Gäller bara att se till att den inte bränns vid, röra ofta typ och bra värme! Älskar het chili mer rostade majsbön, svala grönsaker och gräddfil, gott! =)



Katten ville ut, vände i dörren.... Obs denna termon hänger ovan matkällaren på soliga södersidan, fan i natt blir det kallt här! Ha det gott där inne, knappast ngn ute! =))

8 kommentarer:

Anonym sa...

För mej blir det nog ingen skidåkning förrän på söndag. Jobb idag och imorgon är det broderiträff som jag prioriterar före skidåkning. Men på söndag blir det nog yxbacken med familjen. Farträddheten kommer nog sitta i, det dröjer nog inte länge innan barnen (4 & 6) åker ifrån mej:)
Iréne JB

M/S Design sa...

Det låter gott med chilli själv testade vi att göra kronärtskocks plättar dom var goda men ingen smaksensation.
Ta det försiktigt i backen i helgen.
Mariana

Hannu på Langeland sa...

Yxbacken låter ju toppen! Hehe...
Skockplättar, nja knappast... Inte mitt recept eller hur?

Monaxe sa...

Har du receptet till denna vinter chili publicerat någonstans? <iså fall, var? Om inte, kan man kanske få receptet?

Sylvia sa...

Vill också laga vinterchili!!

Katterna hos oss vill inte heller gå ut, de tittar ut från dörren och vänder direkt in igen!

Sommarträdgården sa...

Låter sanslöst gott.

NinaVästerplana sa...

Låter inte fel med het mat i kylan..... Önskar man var katt o fick stanna inne ;-)
Ha´t himla gôrgôtt
Nina

Hannele på Hisingen sa...

Rätt, inte ge upp, träna och träna,
både i skidbacken - och kanske i köket med,
nu kan dottern göra fin béarnaisesås..

Här blev det städa-i-skafferiet-kräm till efterrätt.