fredag 30 april 2010



Älskar vitt, vitt och blått. Typ finska flaggan. Idag har varit en njutardag av stora mått, älskar mitt liv och dess kontraster. För ngn vecka sen knarkade jag skidbackar i ett omättligt begär, nu vårblommor. Livet har nu en mening året runt! Om ett par månader är det sköna bad som gäller. :))


Prärielökblomning, ryska scillor och narcisser, hade varit grymt om kejsarkronorna var utslagna nu. Men de är på G.


Och det är bergskörsbären också, anar blommorna och blir det varm exploderar de! I like.


Narciss, gullvive, svalört, sipp och pärlhyacintängen och stenen i bakgrunden är en av mina vårfavoriter.


Fyllda svalörtar är inte ogräs.


White Splendour är underbar balkansippa som för mina tankar till sommarens prästkragar.


Nu blommar de för fullt, vilka? Sjömanshjärtan...


Fylld blodrot, underbar vit.


Enkel blodrot, underbar vit.


Gullrams på G, förr hette den sorgklocka, mkt vackrare namn tyckte jag.


I morgon eller på söndag slår jättepaddtrebladen ut, oj vilket ord!


Sublimt skitsnygg julros!


Min älsklingsjulros från Hans Kramer.


Kan man få för mycket, nope. Nu ska jag storföröka!


Monsternunneörten har slagit ut men har ju glömt namnet...


Pionknopp, snart sommar. Men innan dess, ha en fin Valborg och så kanske vi ses på Vårrundan här på Kullen! :)

14 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hoppas hinna ta en tur till din trädgård i helgen! Vore verkligen kul att få se den!
Marita i Björkhagen

Hannu på Langeland sa...

Välkommen Marita. :)

M/S Design sa...

Mycket fint att se på.
Trevlig helg
Mariana

Helens trädgård sa...

Sagolikt vackert!
Trevlig Valborg!

Spirande grönt - sa...

Skulle vara så kul att se hela härligheten live:) Hoppas verkligen hinna "vårrunda" förbi och kika i din trädgård till helgen!

Rebecca

Hannele på Hisingen sa...

Finsk sima & tippaleipä kunde du fått här, snygga bilder som vanligt.

Prästgårdseva sa...

Alldeles underbart!
Ha en skön helg med lagom många besökare.
Vi ses!
Kram Eva

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej Hannu.
Woow, woooooooooooooooooow, säger jag bara, och himmel, oj, så snygga blommor, här sitter jag med hakan hängande nedåt, och bara gapar, av de helt magiska bilderna.
Himmel, nä wow igen.
Alltså, det finns inte ord, du har helt rätt, så underbart du har det, som får se alla dessa helt magiska underverk.
Kan tänka mig att det krävts mycket jobb för att få det så där.
Men vilka bilder, man bara svimmar.
Först björken med blå och vitsippor, och sen blodroten, har aldrig sett den i verkligheten, sen den där fina älsklingsjulrosen, det förstår jag fullt ut.
Och en hel äng med de gula narcisserna och den coola stenen i bakgrunden.
Helt gudomligt vackert, och sen balkansippan och sjömanhjärta?visste inte ens om den blomman.
Dessutom så är du verkligen duktig på att komponera bilder.
Tack så jättemycket för att en svältfödd blomstervän i nordlig vrå fick ta del av allt magiskt.
Ha en fin valborgshelg.
Kram Zara

Hannu på Langeland sa...

Tack och en trevlig helg till er alla, och ni som kommer hit är välkomna, ja ni andrta ocksp men...
Sima vet jag hur det smakar brödet vet jag inte vad det är...
Tack Zara, men har blommorna inte börjat uppe hos dig ännu? =)

Mimi sa...

Tippaleipä är struvor, om det säger dig mera (Ser ut som tusen bruna maskar i en klump.). Otroligt vackra blommor. Helt underbart!! Hälsn Mimi

Torprosen sa...

Tack Hannu för titten.... härligt..hoppas du får en härlig helg med mycket folk...Kram Torprosen

Anonym sa...

Jättepaddtrebladen ser mkt. intressant ut. Jag hoppas att få se ett foto på denna skönhet när den står i blom.

Marie Lithén sa...

Älskar dina bilder, helt ofattbart vilken skillnad vi har, mina pioner tittar upp några mm å dina är i knopp. Nu vill man ju knarka nya bilder från din trädgård varje dag.-)

Anonym sa...

Följer man din blogg är det svårt att missa att du älskar din trädgård. Jag älskar min trädgård även om den inte är perfekt. Men jag kan ju VARA i den. Och det är väl det den är till för? Att vara i, att odla i, att rensa ogräs i och vad jag nu mer gör i den. Hade jag bott närmare Kinnekulle hade jag garanterat tittat förbi imorgon. Nu blir det skogen och trädgården här hemma i stället åsså tittar jag in på din blogg.
Iréne JB