lördag 29 maj 2010

Trädgårdsbesök



Idag hade jag trädgårdsbesök från Trollhättan, 50 glada entusiaster vandrade omkring å frågade massor, kul. Sen följde jag med dem till ytterligare en trädgård, typ fylld med pioner och ett förfärligt fult ljus, jo varmt å skönt var det.


Men det roliga är att man i andras trädgårdar tvingas att se på på nytt sätt, samma tulpaner får andra dimensioner...


Eller att i min trädgård är det inte fint med svavelpioner, i någon annans är det jättefint!


Dock saknar min trädgård vipprams, eller i al fall doften av den. Ett måste skaffa mig nu!


Alpklematis kastade sig ut på en tegelhög, skitsnyggt!


Har redan glömt var det var, men typ ngt japanskt och nöt, det var nog ganska speciellt, men vackert var det!


Älskade kirgislöken i som snart går i blom, en driva....

7 kommentarer:

Johnna G sa...

Vilka vackra pioner, jag är förälskad!

Hannu på Langeland sa...

Ta för dig Bondj! =)

Katarina sa...

Hm, undrar om svavelpionen skulle passa i min...

Camilla sa...

Oj så mycket fint som blommar redan. Här är det bara knopp än. Härliga bilder.

Mimi sa...

Oj jag älskar pioner, önskar jag hade sett den trädgården. Den japanska något nöt var helhärlig. Hälsn mimi

lottens vita och gröna sa...

måste vara superkul att ha 50 glada i sin trädgård, fniss, sååååååååååååå fina bilder hannu!
må väl, varmkram lotten

Hannu på Langeland sa...

Det gör den säkert Katarina...
Fördelen med söder är nu Camilla, på vintern är det fördel uppåt med säker snö i backen.
Älskar du pioner skulle du "dö" i denna trädård Mimi
Jorå riktigt roligt Lotten, hoppas de hade lika roligt!