torsdag 2 september 2010

Sommarblom


I vanliga fall brukar jag byta ut sommarblomningen ungefär nu, men i år verkar det som att jag valt rätt växter för att slippa byta.


Petuniorna blommar oavbrutet och heleo-ngt har brett ut sig över halva gården känns det som.


Lobeliorna som jag trodde hade vissnat har fått ny fart och blommar på som om de inte visste ngt annat.



Okej det handlar väl också om att jag planterat i generösa krukor med gott om plats för rötterna. Men en sak kom jag på nu, har faktiskt inte vattnat krukorna på minst en månad! Wow...

6 kommentarer:

Mimi sa...

När man lyckats med en sådan bedrift så är man nog ganska nöjd! Snygga krukor och hoppas de håller sig nu hela hösten så! Hälsn mimi

M/S Design sa...

Dom står sig bra finns ingen anledning att byta.
Jag har mest perenner i mina och dom håller sig bra, i några korgar kan det behövas kompletteras för att se lite bättre ut, men har som du inte direkt några höstfärger i krukorna.
Kanske bättre att satsa på en vinter dekoration lite senare.
Mariana

Alen Trädgård sa...

Finfina krukor:) Ha det gott/Monne

Tant Grön sa...

Så snyggt! Fantastiskt vackert när växterna rankar ut sig över gruset, det ger nästan Monet-trädgårdskänsla.
Helichrysum hade jag förra året också, och den betedde sig likadant. Snyggaste krukan hos mig i år är rosa grusnejlika och blå million bells. Har knappt behövt röra den och den bara blommar och blommar.
Och vi får väl tacka andra makter för vattningen i år...

Anonym sa...

Fina blommande krukor du har! Här trivs det också i krukorna i år. Flera olika pelargoner och så "Plättar i luften" blev det i år. De där plättarna de vill sig väldigt må jag säga. De börjar vandra i väg överallt:)Trodde inte de kunde klättra, men det gör de om de får tag runt något. Såna vill jag ha nästa år också.

Ha det gott!
Marita i Björkhagen

Susie på Stjärnarve... sa...

Jättefina planteringar! själv hade jag många verbenor i år - inte speciellt bra när det var en så torr sommar, inga har hämtat sig direkt heller utom jätteverbenan.Alltså inköptes 4 stora bollkryss igår!