söndag 20 februari 2011

Idag Sunne



Igår kväll var jag på festligheter halvvägs till Karlstad och bestämde mig för att fortsätta upp till Sunne för att köra i en lite större backe, vädret var galet härligt i och för sig kallt i början men det gav med sig. Det var inte särskilt mycket folk så det gick att köra på ganska fort och jag fick verkligen testa mina stålkanter fullt ut, det är en ny upplevelse som jag önskar att jag hade hittat förut, alltså stålkanten. Och det bästa med mina nya skidor är ett de också är hårda och plöjer rakt igenom snövallar och småhögar, det gjorde inte mina tidigare skidor. De vobblade i backen så fort det blev ojämt.


Sunne har några nerfarter mellan blått och svart och jag hängde mest i den vänstra backen, ganska bra branter med mkt carving yta emellan att hålla hög fart på och det är ju farten som jag gillar. I och för sig var backen ganska fylld av nybörjardanskar. Men jag har ju också varit nybörjare i den backen så kan inte gnälla och det är ju ganska skönt att slippa känna sig sämst när man blåser förbi dem!


På hemvägen insåg jag att det var fel dag jag valde för skidäventyret, hela Västsverige var på hemväg från sportlovet och det gav många bilköer och galna omkörningar. Så var det förra söndagen med när jag körde hem från Åre, jag som brukar ha koll satte mig 2 söndagar i rad på inlandsvägen. HUGA!


Eftersom det var en härlig soldag så straffade det sig på slutet med en låg solnedgång i väster/hemläge, jag hade tur och tackade min lyckliga stjärna att jag hade mina nya skidglasögon med mig. De är nämligen utrustade med ett bästa uv filter och med dem på kan jag grina solen rakt i fejan, visserligen ser jag inget eftersom glasögonen inte får plats där inne men det får de ju inte i backen heller och oftast går det ju bra där även om jag inte ser...

2 kommentarer:

Alen Trädgård sa...

Ser ut som om du haft det härligt :) Otur med bilköer hem bara. Det var kanske inte det bästa alternativet solglasögon, går väl av i en skidbacke men på vägen? Ja menar om du inte kunde se :)) Ha det gott/Monne

Carina Borg sa...

Håller med Alen T...Stålmannen brukar fixa det mesta men ändå...