lördag 12 februari 2011

Iskalla dagar.



Dagen har varit underbar med blå himmel, skinande sol och precis som det ska vara iskallt! Jag har haft lite blandat väder här uppe men typ 50% såg ut så här, alltså tre soliga härliga dagar.



Ibland har det inte gått att vara uppe vid skutan men idag var det fullt kör på alla håll och jag älskar verkligen att dra ner för backarna med dessa vidder i blicken. Liftarna drar i gång kl 9 och slutar klockan 16,30. Det betyder skidåkning i ca åtta timmar, upp och ner hit och dit, inte undra på att man inte ORKAR att storfesta och dansa hela natten på byn. De som gör det kommer till backarna efter kl 12... Men men det är helt ok för min del att få njuta av så mkt Årebackar ganska obefolkade.



Men nu är det slut för denna gången, benen är slutkörda och i år ökade jag på min Årerfarenhet med 100% från förra året, kanon. Hoppas jag hinner hit igen innan det blir för varmt... Men nu lite afterski jag har precis fått choklad med rom och snart lagas det middag och det är inte jag som lagar, soft. :)

5 kommentarer:

Iréne JB sa...

Då kanske vi ses där uppe om du tar en till tur dit. Ser ut som om jag också kommer att gilla Åre :)
Ta det lugnt hem i morgon.

Carina Borg sa...

Ser ut att var nåt att gilla.

Hans sa...

Härligt väder i Åre, här i Norrbotten är det för kallt för att åka skidor. Idag är det -32 hemma hos oss. Inte ens katterna vill gå ut...
Ha en härlig dag i backen, häls. / Hans

Hannu på Langeland sa...

Iréne Åre går inte att låta bli å gilla, så vi ses på Skutan.
Japp Carina bara att åka upp och ta för sig. ;)
-32, hm det över eller kanske undergår mitt förstånd... Men Åre var toppen och visst där var det också kallt dock inte lika som hos dig Hans... Inte katt går ut då.

Helens trädgård sa...

Härliga bilder från backen!
Japp, nu har vi det kallt runt min och Hans breddgrader.. just nu -27º brrr!
Får hålla sig inne och gosa i kärleksvärmen ;=)
Ha en fin Alla Hjärtans Dag Hannu!