fredag 29 april 2011

Finaste grannen




I går var jag på Journalistprogrammet i Göteborg och pratade närradio, skolan ligger nästan vid Linnéplatsen men jag har glömt var gatan heter. Dock är universitetet ett gammalt sjukhus av ngn slag med en underbar, underbar vårupplevelse.


Och även om det nästan är för mkt rosa är det oemotståndligt att gå in under de gamla välvuxna valven.


Och jag älskar känslan av att stå stilla under tusentals rosa fluffiga blomklasar


Det fina med prynadskörsbär är att bladsprånget är friskt grönt och ger en skön effekt till blomningen. Bergskörsbär har ett mer kopparfärgat bladsprång som inte lyfter fram blommorna. 


Och vore det så att jag bodde nära parken skulle jag garanterat ta med mitt frukostkaffe ut i parken och njuta där, wow snacka om en skön start. Lots of pink, he he...


Lyllo dem som bor mitt emot!

5 kommentarer:

MiA sa...

Gör min syster faktiskt :) Fast jag skulle hellre inte bo mitt i stan utan i en egen trädgård med vackra körsbärsträd... och mullbär finns det också i den trädgården där. Avis.

Hannu på Langeland sa...

Klart man hellre bor på landet med vackra körsbärstäd, det gör jag. Men om...:)

Jenny Oak Fae sa...

Otroligt vackert..!

/Jenny

Mammatilltre sa...

Konstigt med denna vår - orkar INTE med allt det ljuvt rosa...märkligt...
//Carin

Hanneles paradis på Hisingen sa...

Göteborg är vackert.