onsdag 20 april 2011

Sommaren är räddad!


Va i stan och handlade och efter morgonens inlägg kunde jag inget anat än handla 100% eco, men det höll på att krisa på sytemet när jag inte hittade ngt rose som var eco, men skylten hade bara trillat ner. Men det finns bara ett st rose som är eco, lite dåligt tycker jag men det skulle vara gott sade de och dessutom var det nog hyfsat billigt Via del campo, tänk om inte den fans då blev jag utan rose... 
Nåväl mer eco på Ica, grönt hyfsat bra, kaffe lika så, ris och liknande helt ok. Bönor och konserverad tomat kanonbra, men det krisar i köttet och lite i brödet. Fan 2011 nu och allt som går att få tag på är oxfile och ryggbiff, intressant var det att kravköttet var billigare än icke krav. Det hade inte behövt att bli så illa med köttet men jag missade att plocka fram ur frysen i morse. Kyckling fanns så klart men ingen chark, jag funderar på att bara handla på Coop eftersom Änglamark är så mkt bättre än Ica, varför kan inte ni? 



5 kommentarer:

Inger R sa...

För att vårat Coop inte har nån sortering alls, hela affären är ett skämt.

Mammatilltre sa...

Passa på att handla chark på EkoStore när du är i Göteborg... De hade inte jättemycket olika när jag var där i lördags, men en god lammkorv med vitlök och en supergod rökt skinka hade de...och litet till, men det var det jag köpte...

Hannu på Langeland sa...

Illa Inger! Ok ska kolla upp Ekostore nästa gång i stan. Tack.

Maria sa...

Det finns väldigt få bröd som är eko. Men det är rätt smidigt att baka, ekologiskt mjöl finns oftast.

Hannu på Langeland sa...

Ja Maria jag ska försöka få i gång en bakruntin...