torsdag 22 september 2011

Inför helgen...


I helgen är det Ljus och Eld här på Kinnekulle med en del kringaktiviteter som hantverk, konst och trädgårdar. 


Jag har öppet och det är sista helgen för i år, en del ros0r blommar och en hel del till.


Sommarblommorna så klart, jag har glömt vad denna lilla pärla heter men den har varit underbar hela sommaren, nu med.


Astrar blommar så klart i stora fält.


Huvudrabatten är skönt mogen med vissnande blad och nyutslagna blommor, så vill jag ha det. Dock lite nertryckt av regn.


Jag gillar flödet av höstblomning och syrenhortensiorna håller fortfarande god min, hallå de började ju i juli!


Lavendelns efterblomning hör till de försiktiga favoriterna som doftar sommar mest.


Hösten betyder också bladens tid. Till vänster Roghdersia på väg in i höstrodnad, till höger sönderblåsta parasollblad, jag gillar blad.


Kring festplatsen blommar de japanska gräsen och om jag hinner jag jag flytta ut mina oktoberstormhattar hit och plantera in lite septembersolrosor, kommer att bli gör bra. På måndag ska jag beställa grus att täcka gräsgångarna med. 


Höstanemonerna sjunger på sista versen men hur som kommer det nya blommor om och om igen, de började ju i juli de med. Anemoner och strutbräken hör till mina höstfavoriter.


Men det gör ju tidlösor med, men med äpplen så klart. :)

7 kommentarer:

Anonym sa...

Ser helt underbart ut i din trädgård och vackert naturligt ljus har du också;) Här haglade det så hårt att larmen på bilarna satte igång. Vilket oväsen, det både dundrade och tjöt! Kan det vara Husarknapp, den tacksamma blomman? Yo

Blomkärringen sa...

Fortarande fint i din trädgård. Låter som ett kul evenemang, hoppas ni får fint väder. Ha det bra!

Mari sa...

Hej Hannu
Nu har jag hittat till din blogg =)
Härliga höstbilder du bjuder på idag.
hoppas helgen blir bra och att vädret sköter sig! / Mari

M/S Design sa...

Mycket vackra och stämningsfulla bilder!
Ha en skön helg
Mariana

Anna-Maria sa...

Då ser vi fram emot bilder från helgen!

TrädgårdsPrinsessan - Annika sa...

Härligt höstvackert i din trädgård :-)

/Annika

Anonym sa...

Du har verkligen en vacker trädgård Hannu. Tänker ofta på att trädgårdsmänniskor och trädgårdsmästare är de lyckligaste människorna. Det måste vara väldigt nyttigt att jobba med växter. Lycka till! Lena B-N