fredag 7 september 2012

Grönskande lejon


I min trädgård finns det många lejon, jag gillar
dem utan att veta varför, de hör väl till. Dock
vill jag inte ha lejonfontäner eller så eftersom de
skulle stilkrocka rejält med huset.


Så jag lägger dem i gångarna som
små smycken, detta är en klar favorit
som har följt med mig från Spanien.
Jag släpade med den som handbagage, men 
det var år 2000, idag hade det inte gått... 


Men tiden i trädgården har angripit lejonet och sakta
växer mossan in över ansiktet och kommer att täcka 
det så klart. Snyggt men inte önskat heltäckande, just
nu precis lagom. I framtiden kommer jag att försiktigt
rensa mossa med... Ha en skön helg och njut av vädret
om det också har kommit till dig.  

7 kommentarer:

Västanvind sa...

Hej,
Ja det är Din grej och det är roligt att se lite egna idéer och inte bara traditionella trädgårdar :)
Jag kände en som hade en luftvärnskanon i trädgården och det var hans grej :)
Lejon är väl förknippat med både Finland och Göteborgs vapen.

Ha en fin helg
Eivor

Sommarträdgården sa...

Ja du vet "ryta som ett lejon",modig...njuter när tillfälle ges...resultatinriktad...god organisationsförmåga ,smak och stilkänsla,ädel..osv :)

Unknown sa...

Lejon ger lite styrka, och visar också - som alla andra kattdjur - att de är självständiga, vackra, inger respekt och inte minst - bra vaktdjur för värdefulla egendomar. Så det är inte svårt att gilla dem!

Alen Trädgård sa...

Riktigt läckert när det är halvt mossbeväxt! Gillar också lejon men de skulle nog inte passa i min trädgård vare sig de satt på vakt någonstans eller låg i gångarna, tur man kan njuta av dem hos andra:) Ha det gott/Monne

Vivishagerom sa...

Så utrolig flott, og med mosen på så blir det ekstra fint!

Klem

krepsemor sa...

Praktfulle løver! Å hente dem hjem fra Spania var nok et slit, kan jeg tenke meg, men de er jo flotte da! Synd at det er blitt så strengt i dag! Mosen kan du fjerne ved hjelp av vaskepulver, tror, jeg! Den nøytraliserer det sure som gjør at mosen trives! Jeg fikk tips om dette angående mose på tak!
God helg!

Hannu på Langeland sa...

Lejon och lagom med mossa är bäst helt enkelt...