torsdag 20 december 2012

Fyrahundratusen plus. :)


Oj nu är det kalasdags med över 400 000
besökare på bloggen, ja inte individer
men enskilda klickare. Räknaren mäter
klick per dygn så även om du skulle vara
inne flera gånger per dag så räknas inte det.
Jag vet att jag har slappat med bloggen och att
Face book har tagit över lite i överkant. Kanske 
fins ni alla på Fb med och då kan bloggenkännas lite 
meningslös att underhålla, ska jag lägga ner?
Hur som helst har alpinsäsongen 2012-13 precis 
börjat, jag laddar i Kinnekullebacken och över för större
backar i Åre till nyår och Italien i februari, där
emellan åker jag vart det går. Jag citerar min kompis i Marie Åre
att äntligen har vintern fått någon mening. innan har jag suttit
inne och tittat ut, men nu är jag ute så mycket det går. :)
 Men hur som mat måste man ju ändå ha och ett gott after ski 
lockar hem efter backen. Prövade min nya slow cooker för
första gången, brynte lamm och grönsaker i i stekpannan först
tillsatte vitt vin och kryddor och tomat. Lät det koka ihop och sen ner
i slowen, den fick gå på under tiden jag var i backen. När jag kom hem smakade
jag av och grönsakerna hade fortfarande tugg och köttet var mört, så blir det inte på
spisen... Detta är inte mitt favorit sätt att laga mat eftersom jag gillar vara vis spisen där det
händer, men absolut dagar som idag i backen eller andra äventyr kommer jag använda slowen
och komma hem till ett hus som doftar av välkomnade mat. Inte alls svårt att tänka sig de första höstgrytorna efter skogen eller havet. Men ja efter backen med, en super bra grej helt enkelt som också
går att fixa på låg värme i ugn om du hellre vill. Jag brynte köttet med lök och rötter, rosmarin och vitt vin somfick koka ur, tomatkross och smaka av. En risotto ppå lite för lite saffran blev super gott till och jag är nöjd.
Ha det gott 
och så jular
vi nu.  

13 kommentarer:

NinaVästerplana sa...
























































Låter supergott.... o vilken fin julklocka du fick till 8-)
Ha´t himla gôrgôtt
Nina

Berit sa...

Kul med start på skidsäsongen för dig och himla kul att få åka i Italien!!Häftig klocka du fick till..herrn kan han:)
Ha en underbar helg!!

Torprosen sa...

Hej där! Får man ha en åsikt så tycker jag att bloggen ger lite mer en "riktig" bild av dig och vad du gör Hannu. På facebook kan det ibland bli lite väl mycket "tjöt", man orkar inte riktigt följa alla kommentarer och alla vändningar de tar. Men det är också rappt och roligt många gånger..Hmm svårt! Hur du än beslutar så önskar jag dig en härlig Jul med massor av god mat och goda vänner! Kramar!!/Susanne

Iréne JB sa...

Låter lite som min skidsäsong :) Fast jag har inte invigt hemmabacken häri Norrköping än trots att den öppnat. Hittills i år har jag bara åkt längdskidor. Men resor finns planerade, järvsö och Italien :)

Ha en skön jul och Gott Nytt År!

Alen Trädgård sa...

Håller med Torprosen, fortsätt blogga:) Himla fräckt skrivet så att det bidde en klocka:) Nice!!!! Kram och god jul på dig med/Monne

Kerstin sa...

Satsa mer på bloggen. FB tröttnar man mer och mer på. Som läsare väljer man mer noggrant vilka bloggar man läser. PÅ FB får man så mycket som man inte vill läsa. Man bara rullar igenom. En blogg stannar man upp på.

Anonym sa...

Jag är med i klubben VVF(våga vägra facebook)
Tycker det stressar!
Jag röstar för att du har kvar bloggen!
Om du fortsatt lite uppåt med ditt konstverk,tycker jag att det inte är en klocka utan en gran!
God Jul!

Fröpåsen sa...

Nejnej lägg inte ner, det är jättetrevligt att kolla läget på din blogg även om inläggen är alla enkelhet eller följetong om buxbom..skulle verkligen sakna din blogg om den försvinner. Fb äär ju så trist i längden. Gillar dina bildsammanfattningar med!

Hannu på Langeland sa...

Okej ja men då hänger jag kvar med bloggen. :)

Torprosen sa...

Tummen upp Hannu!! Kram Susanne

Marie på Hunneberg sa...

Låter bra Hannu!
Dvs. du fortsätter med bloggen hoppas många GRÖNA fans.

Inger/Åkersberga sa...

Som sagt fortsätt med bloggen. Jättetrevligt tycker jag att få följa Dig varje dag. Ha nu en god jul och ett gott nytt år och ta det försiktigt i backen

Lena, Kungsholmen sa...

Hannu, jag sprutade kaffe över hela tangentbordet när jag läste att du funderade på att släppa bloggen!!!!! Jag ber, verkligen, gör inte det!Tycker det är en sådan glädje att föjla dina tankar och förehavande där. Lena