söndag 10 mars 2013

Skralt...

'
Ännu ligger snön kallt och hård i min trädgård här på Kinnekulle och även om det är soligt kommer den inte åt att smälta snön ännu.


Och även om jag gillar vinter känner jag också en längtan till att starta upp med vårplanteringen i min nya lund som jag började med i höstas, jordförbättring och stenar som placerades ut längs gången.  Idegran och buxbom som flyttades dit verkar ha klarat sig tills nu, hoppas de inte knäcks av vårvintern.


Men visst vid huset spirar de första snödropparna, ett tecken gott som något. Nu ska jag använda eftermiddagen till att fantisera om träd och buskar till lunden innan jag börjar med undervegetationen, en skön söndagssyssla helt enkelt. 

5 kommentarer:

M/S Design sa...

Skönt att solen skiner men ganska tröstlöst med all snö som fortfarande är kvar.
Mariana

Alen Trädgård sa...

Oj vad mycket snö du har ännu, här är det barmark men skitkallt:( Vi fick till slut fixat till Mikaels blogg igår;)) Ha det gott/Monne

Randi sa...

Så ljuvligt...vindstilla och soligt!!! Här nere kan man inte vara ute. Vi har 20 m/s och -4 grader och det ska fortsätta!!! Det märks att jag bor på en skånsk alptopp.
Önskar dig en fortsatt skön dag!

farmorshage sa...

En del snø her også, og minus på natten gjør at snøen smelter saaaaakte...vill ha ordentlig vår nå :)
Fint tid og planlegge hage og hva man skal ha i den :) Fikk tak i mange Brunnera sorter på Gardenlivings nettside..og ble så glad da jeg har letet lenge etter de :)
Ha en flott mandag og ny uke :)
Vibeke

Stina sa...

Är underbart när de första snödropparna tittar upp, då får man hopp om våren!