fredag 27 september 2013

Höstpimpat rejält!


Skulle hastigt in till Lidköping och hälsa på mamma men det blev en del annat med, köpte ljung och pumpor till entrébordet, passade perfekt med det som redan var. 


Aile fick en ny kastboll, fan jag gillar verkligen köpa presenter till henne även om hon inte ser det som presenter.


Det som redan fanns på trappan funkar fortfarande och jag ställde dit några matronor som jag hade i kruka. 


På hemvägen åkte jag via Skara och stannade till på antiken, meh så snygg. En replik gjord på 70-talet av ett 17-tals Rörstrand porslin. Jag kunde inte stå emot, älskar vackert porslin, ja dyrt men fick ett bra pris med.


Blev ett par höstkängor med, typ vadderade gummistövlar som passar perfekt för regniga hundpromenader. :)


Och ja lite till kroppen med, vet inte vad som hände men jag var väl uppsluppen.


Ja nya vintertofflor behövdes tydligen med, snygga och sköna. De gamla är ju uträknade, oj cd skivorna... Hoppas det inte var några bilder som jag behöver på dem, ja söta valpen...

2 kommentarer:

renate sa...

Härliga bilder.Så fin du höstpyntade -7° här i morse och och en del växter är ett minne blott bla min nya vita höstanemone.Krukorna plockade jag in.
Kul med lite nya höstkläder och kängor.
Ha en trevlig helg
Renate

Kerstin sa...

Ujj, vad snyggt! Både höstpyntet och dina inköp. Har också Blundstone som jag just nu har vaxat, men har aldrig sett dem med orange resår. Fräckt! Fick verkligen lust att höstpynta på entrén när jag såg din bild. Ska nog ta en tur till stan. Tack! för inspirationen.