lördag 14 juni 2014

Våren som gick...


I år har våren varit galen men rolig, mycket jobb, föredrag
och sköna möten.


Guidade med Grand Tours i Holland
när Keukenhof var som bäst. Vi gled omkring
på en flodbåt, pratade trädgård och njöt
av det mesta.


Själv dog jag lite på denna underbara lökplantering
av pärlhyacinter och vildtulpaner, suck. Ett gäng
föredrag till och sen ner till Italien.


Jag gudiade en tandläkar praktik från
Göteborg i mitt kära Apulien, frukost
i solen varje dag.


Vi kollade in min önskelund som jag hittade i
vintras, lite grus i maskineriet med bygglov men
ingenting avblåst ännu. Galet vackert i sommaren
med.

 

Jag tog med dem till det bästa som jag visste.


Hos Silvestro Silverstoni på The Awating Table, detta rekomenderas starkt.


Bodde gjorde vi på fina Retero, god mat och dryck.


Underbara rum som absolut rekomenderas.


Så klart vi gjorde en massa annat som att bada
och dricka Limonchello. 


Hemma igen invigde Hallands landshövning min
utställning på Tjolöholms slott, det var
kul och hon fick så pionvallmo och gästerna
hjälpte till att gallra i dillängen.


Det har varit några mathelger med och nu
är det dags för öppen trädgård igen.


Så idag städar jag lite inför morgondagen med 

3 kommentarer:

Ida sa...

Kommer med liten bebis och något större mormor i morgon. Blir skoj att se live efter att ha lusläst bloggen! Vi ses!

Hannu på Langeland sa...

Välkommen Ida.

Hon som talar med blommor sa...

Händelserik och galet vacker inledning du fått detta år. Så roligt att se alla fina bilder du visar. Hoppas det löser sig med bygglovet i din lund. /Carolin