fredag 22 augusti 2014

Nu kom vännerna in i köket


Sedan en ganska lång tid tillbaka håller jag på
och bygger om i huset, fixa matsal, ta ner väggar, fixa
ett nytt skafferi och kokbokshylla i köket.


Och äntligen så kom hyllan idag, Kalleankaröd och fin.


Det tog ett tag att bära böcker men nu är de flesta på plats och
den röda färgen binder i hop köket med de röda detaljerna i fonden.


Och det bästa är att jag faktiskt har plats för fler böcker nu än förut, eller
så har jag inte hittat alla ännu. Gott i alla fall att få in vännerna i köket.

7 kommentarer:

renate sa...

Wow det blev kanonsnyggt med den röda bokhyllan.Är det bara kokböcker du har där????

Hannu på Langeland sa...

Ja i den röda är det bara matrelaterat, lätt att hitta. :)

Judith sa...

Men åh vad snyggt det blev! Super!

Helt enkelt hemma hos mig sa...

Ja men hur snyggt blev inte det där! Underbart med färg :)

Hannu på Langeland sa...

Jag tycker också att det lyfte i blekheten med färgen som man bara ser om man är vid hyllan, perfekt.

valerie thunell sa...

Fin röd färg på hyllan,nästan som pastasås....

jette sa...

Smukt!