söndag 29 mars 2015

Nordiska Trädgårdar


Kom rakt in på Nordiska Trädgårdar från Italien, som
alltid är det kul och blandat på mässan. I går var det också 
Allt om Trädgårds vipdag med föredrag, mingel och lotterier. 
Efteråt "rusade" jag genom mässan och försökte se det mesta, en del
fint och annat väldigt fult i mina ögon, men där är vi
alla olika. Det blev bara några mobilbilder med mycket
folk i vägen. Utan att nämna någon speciell monter så undrar
jag vem det är som köper det fula, det kostar ju ändå
att hyra en monter…
Balkonger och idéträdgårdarna är roligast att se.  




















3 kommentarer:

Anonym sa...

För lite grönt och trädgård, för mycket fula prylar, för få sittplatser och för många bländande spotlights, det gröna som finns är svårhittat och utspritt. Många handlar saker som finns i varje stormarknad eller närmare. För dyrt, Nordiska trädgårdar må vara störst men är inte bäst, för mycket folk är svårt att göra något åt - men vad är det egentligen som drar? Vi har olika intressen och preferenser helt enkelt. Ointressanta idéträdgårdar utan inspiration dessutom. Men, vem bryr sig - pengarna verkar flöda.

Anna-Karin Rickardsson sa...

Kul att se llite bilder från mässan eftersom jag själv inte var där i år. Det som förvånar mig mest är vilstolen av traktordäck. Den ser inte allför bekväm ut men är förstås lite rolig, kanske... Påminner mig om o(vanan) från förr när man la målade däck runt rabatterna men däcken kanske är på återingång i modet..... Det ser ut att ha varit fina, och som sagt lite roliga ideer, som visades för trädgård och balkong./Anna-Karin

Susie på Stjärnarve... sa...

Ja du, det som är fult för en är kanske vackert för andra!
Det jag fastnade för på dina bilder är det vackra enkla växthuset bakom dom vackra rosa och vita tulpanerna...det otroligt vackra svarta bordet med rosa dukning (Fast utomhus!?)...och så gillar jag faktiskt däckstolen. Helt galen - vilket alltid är trevligt - och vansinnigt praktisk. Kan ju stå ute jämt. Men bekväm? Nej det tror jag inte.....
KRAM
Susie