fredag 17 april 2015

7 underverk


Idag var årets bästa trädgårdsdag, inte för att jag
var i trädgården men jag hade besök av sju elever
från Dacapo i Mariestad.


Och då var det inte vanligt besök, de jobbade klippte
fixade och fejade.


I vår är min trädgårdstid marginaliserad till njutning i korta
stunder, men att hinna vårstäda är en utopi.


Räffsat grus och violerna lyser lystet i sällskap av det rena singlet.


Min trädgård är ganska lättskött men vårstädningen tar mycket tid, idag fick
en vackas jobb i present. Jag kan inte beskriva min glädje och tacksamhet, men
glad är jag och de ska komma tillbaka, men då får de betalt för sitt jobb.


Dessutom blommar mina prydnadskörsbär, bara en sån sak. :)

8 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt att få hjälp :) och spara massa tid som du säkert behöver till annat du har på gång...Kram Saila

Hannu på Langeland sa...

Helt underbart kära kusin som jag aldrig träffar. ;)

Susie på Stjärnarve... sa...

Wow! En sån present skulle man ju vilja ha!!
Här har vi legat i som 17, men idag när jag äntligen hade en del kul att gör (lägga på singel under klängrosorna i rosenspaljén samt slå dit en plåtlist i rabatten framför för att hålla ogräset stången) då var den svinkallt. Solen sken ibland, men för det mesta både regnade det och blåste - och ett tag snöade det faktiskt! Hemskt!!
TREVLIG HELG
Susie

Hannu på Langeland sa...

Snö idag på Gotland, är det möjligt? Här sken solen hela dagen och ogräsen spirade med så klart. ;)

Hanna sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Hanna sa...

Hej!
Var och lyssnade på dig i Varberg idag. Vilken inspirerande, rolig och bra föreläsning.
Tack!

Hon som talar med blommor sa...

Den hjälpen var du väl förunnad! Grattis till den :-) /Carolin

M/S Design sa...

Det var en fin present!
Mariana