onsdag 8 april 2015

Färgstark trappa


Jag är förtjust i tidiga azaleor och för några år sedan köpte jag
en sådan även om jag bor på ett kalkberg.


Den har haft ett trist liv undanstoppad i kruka men här om dagen
hittade jag den bakom huset bland andra oplanterade växter. 
Självklart plockade jag fram den och satte den på trappan, nu måste
jag fundera ut var jag ska plantera den. Göra en isolerad 
planteringsgrop med lågt PH. De får ju inga stora rotsystem så
det skall nog gå om jag bara hittar en lämplig plats.


Men än så länge pryder den sin plats på trappan, namnlappen
har bleknat och jag har inget minne om den blir stor eller liten.
Strunt samma, det är ett senare problem, nu nöjer jag mig med
att njuta av den.

2 kommentarer:

Alen Trädgård sa...

Så häftigt! Du kan ju faktiskt låta den stå i kruka i fortsättningen också, då kan du ta fram den när den blommar och sätta den på "undantag" när du vill förändra trapputsikten :)

Hannu på Langeland sa...

Den har ju klarat några svåra vintrar si visst funkar det i kruka med.