måndag 11 maj 2015

Lite av det vackra just nu


Som du säkert redan vet tycker jag mycket om lundväxter, dels
för att de är lättodlade och ger en skir vacker blomning till skuggan.
Det finns många samlarväxter till lunden men det jag har
är ganska vanligt ändå. Jag gillar dem alla och speciellt just nu.


Svavelsippa


Guldrams


Blekgul svalört


Vårtandrot


Sockblomma


Fylld vitsippa 


Skogsvallmo


Treblad


En lite rufsig vitsippa som jag glömt namnet på


Hundtands lilja


Blå vitsippor


Treblad


Blodört


Julros

7 kommentarer:

Minna sa...

<3

Susie på Stjärnarve... sa...

Visst är det underbart med lundväxter! Jag har precis bestämt mig för 20 st gulblommiga hundtandsliljor och 125 narcissor i två varianter (förra året satt jag samma mängd lökar men i 7 varianter) som vi nu ska beställa från Dix i Holland. Trots alla narcisser jag satt i "parken" förra året så blev det som en droppe i havet - fast en underbart vacker droppe! *fniss*
Nu börjar också tulpanerna som jag enbart har på "innertomten" att blomma, typiskt för på onsdag ska jag in och operera mig. Så man lär väl missa en del.....
KRAM
Susie

Hasse Wester sa...

Vackra bilder på vackra växter.

Mejrams! sa...

Åh så mycket vackert, säger jag som älskar lundväxter. Tack för att du delar med dig! Merja

renate sa...

Underbart med lundväxter jag bara älskar de.
Det är bara att njuter av allr det vackra nu i maj.
Ha det gott/Renate

M/S Design sa...

Önskelistan till lunden blir längre efter ha sett alla dina vackra lundväxter.
Mariana

Hannu på Langeland sa...

Våren är det vackraste och i lunden är det absolut bäst. Hoppas allt går bra Susie.