fredag 6 maj 2016

Välkomna till Vårrundan 2016


Jag har letat efter gyllenlack men fick ta lite
sommarblommor i stället.


Nu i helgen 7-8 maj är det Vårrundan, välkomna ni som vill. Hela 
Kinnekulle är öppet och det finns massor att uppleva. 


Jag har försökt att komma i kapp i min
trädgård, och snart 'är jag det, dock inte till helgen. :)


Den skira våren håller på att blomma över.


Och det fins bara några enstaka narcisser kvar i vildängarna.


Som du säkert vet har jag satsat på storverk i år.


Och det betyder en himla många ton singel, jag har velat
göra detta länge men nu är det gjort. Det vore fint om det
kom ett skyfall i natt som sköljde bort dammet i gruset, vatten
är en gemensam resurs och jag vägrar spola ytorna, suck.


Och nu har depressionsgångarna runt festplatsen blivit
magiskt vackra och buxbomen tränger ihop gången. 


Det är en ljuvlig tid och knoppar väntar på att öppna sig, och
många har slutit sig. 


Men lunden är i sitt vackraste stadie just nu, helt ljuvligt
att skuggan kan blomma så generöst, mer skugga till alla.


Men min trädgård handlar mest om mystik och atmosfär, en skön
känsla att vistas i, resten krattar vi ihop senare. Välkomna och
det fins ingen tillgänglig toalett, kissa före. ;)

1 kommentar:

Hon som talar med blommor sa...

Mystik och atmosfär, lyckas du också, på ett magiskt sätt fånga i dina underbara foton! Tack för allt fint du delar med dig av här på bloggen. Det är alltid lika roligt att kika in hos dig. /Carolin