onsdag 10 oktober 2018

Som att vandra i italien.


Fördelen med Langeland är havet om du frågar mig, att
alltid ha nära till vattnet och dess rikedom är en lycka.


Men här är havet inte exklusivt och få förunnat, alla kan bo
nära om man vill. Jag började min morgon med att åka
ner till Ristinge havn och köpte skrubbe, som
heter skrubbskädda på svenska. Jag har aldrig köpt
så färsk fisk någonsin som jag gör här, flådd och rensad
sprattlar den fortfarande i påsen.


Det var givetvis morgonpromenaden som var det viktiga men 
gott att ha middagsmaten fixad, vi gick upp på Ristinge klint.
Det var längesedan vi gick där, det är lätt att man glömmer 
det vackra när det är tätt intill. 


Vädret var perfekt och vinden stod stilla, det kan verkligen 
blåsa rejält uppe på klinten om det vill sig. Alltså på
riktigt, det är som att gå i ett Italienskt landskap när
morgondiset lättar bland kullarna.


Jag får vekligen samma känsla här som när jag vandrar
i Apulien och blickar ut över Adriatiska havet. Visst det
är en annan vegetation men känslan är den samma.


Nu har vi bott här på Langland ett bra tag, ingen dag har
varit sig lik och det finns alltid en stor upplevelse i det lilla. 
Jag väntar spänt på min första höst och vad den kan föra 
med sig, fast idag är det sommarväder och trädgården
väntar på mig.

7 kommentarer:

Mia Halvarsson sa...

Jag verkligen älskar att du inte blivit hemmablind...det kan gå fort :) Att se allt med nya ögon varje dag är en gåva, fortsatt lycka till i ditt Paradis

Seija sa...

Så vackert. Du kan lätt ordna med matlagningveckor hos dig! Skulle bli oerhört populärt. Bra för djuren också. Tänker jag. Kram

Unknown sa...

Ser härligt ut. Doften från havet slår allt annat

Marianne sa...

Dejligt opslag Hannu,der er virkelig skønt på Langeland
Idag er det sommervejr,omkring 19 grader, midt i oktober det er skønt.

Hannu på Langeland sa...

Hemmablind måste man akta sig för att bli var man än bor och visst blir det matlagningar här i framtiden med. Men idag njutr vi av varm sol och vndstilla väder här på Langland.

Susie på Stjärnarve... sa...

Håller med, skulle aldrig kunna bo långt från havet! Det bästa med Stockholm var skärgården och det bästa här är att havet alltid är nära!!
KRAM/Susie

Theresa williams sa...

Hej, jag är Theresa Williams Efter att ha varit i relation till Anderson i åratal, bröt han upp med mig, gjorde jag allt för att få tillbaka honom, men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har för honom, Jag bad honom med allt, jag gjorde löften men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en stavningskrock som kunde hjälpa mig att ställa en stavning för att få tillbaka honom, men jag är den typ som aldrig trodde att jag stavat, jag hade inget annat val än att prova det, jag mailade stavningskanalen och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara bra innan tre dagar, att min ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, han kastade stavningen och förvånansvärt den andra dagen, det var runt 16:00. Min ex ringde mig, jag var så förvånad, jag svarade samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom som var hur vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att någon jag vet som har ett förhållande problem, skulle jag vara till hjälp för en sådan person genom att referera honom eller henne till den enda verkliga och kraftfulla stavningskastern som hjälpt mig med mitt eget problem. Hans email: {drogunduspellcaster@gmail.com} du kan maila honom om du behöver hjälp i ditt förhållande eller något annat fall.
1) kärleksspell
2) Lost Love Spells
3) Skilsmässa Spells
4) Äktenskapsstavar
5) Bindande stavar
6) Breakup Spells
7) Förvisa en tidigare älskare.
8.) Du vill bli befordrad på ditt kontor
9) vill tillfredsställa din älskare
Kontakta den här stora mannen om du har något problem för en bestående lösning
genom {drogunduspellcaster@gmail.com}