söndag 17 mars 2019

Snödroppsfestival Galanthus


Jag har varit på södroppsfestival på Gartneriet Spiren.


 Men det var också många julrosor där och vad kan vara
vackrare sällskap till ljuvliga snödroppar. Alla är namnlösa
hybrider av orientalis, det är kul att ha lite blandade
former så de kan korsa sig med varandra och i framtiden
kanske det dyker upp några nya varianter.
 

Men visst det var snödroppar jag var ute efter, visserligen har 
inte tänkt att samla men nu kanske det är kört. 
'Green Brush'
 


Allt handlar om mer eller mindre grönt, men
'Blonde Inge' bjussar på gult.


Fyllda snödroppar eller enkla, både och tänker jag.
'Ailwyn' hoppas jag ska trivas och förmera sig.
 

 Den hade ledsamt nog ingen namnlapp, men fina markeringar ändå.


Det finns snödroppar i alla  prisklasser och innan du köper
de riktigt dyra är det bäst att läsa på om dem, somliga är
hopplösa att odla i trädgården. Men 'S Arnott' hör
till de lättodlade.


'Tryme' har alltid varit en frestelse, så nu slog jag till.  


Den ena är lika vacker som den andra och 'Hippolyta' är
inget undantag. 


Klosterliljor hör också till de vackra och lättodlade, de som
snödroppar trivs utmärkt i den Lanelandska lerjorden. 


Någon gång ska min gräsmatta bli lika ljuv som denna. 


Det komer ta lite tid, men jag är på god väg.

3 kommentarer:

Susie på Stjärnarve... sa...

Hos mig så går varken snödroppar eller julrosor. Dom växer och blommar nåt år, sen är dom borta..... Din gräsmatta ser redan fantastiskt vacker ut!
KRAM/Susie

Bettys beundran sa...

Snödroppar - så små, så fina, så många sorter Som vi har längtat hela långa vintern.

Andersson Jesica sa...

Hej vänner, jag är Antonio Laura från Heidelberg, jag är en sjuksköterska. För några dagar sedan läste jag online-postad kommentar på en relationsrådgivningsblogg. en kvinna från München baserad journalist avslöjar hur hon permanent Cured Weak Erection & Quick Ejaculation inom tre veckor efter att hans fru lämnade honom på grund av sjukdomen medan hon fortfarande läser sin historia sa hon ... mannen som hjälpt henne att uppnå allt detta kallas överstepräst Oduduwa tar tillbaka sin ex-fru efter separation. Jag har tur att kopiera Dr.Oduduwa personlig kontaktadress för att kommunicera med honom personligt för hjälp (dr.oduduwaspellcaster@gmail.com)
Jag kommunicerar med samma präst Oduduwa på grund av mina utmaningar i äktenskapslivet behöver hjälp mirakulöst.
För sju månader sedan såg min man Anderson rakt mot mitt ansikte och sa att det var mellan oss att vi var färdiga med vårt äktenskap, han tog bort min son Felix och reser vårt land för att bo i Spanien, sedan dess har jag försökt att ringa och skicka meddelanden till honom via telefoner, sociala medier och e-post men helt blockerade min linje från att nå honom, jag var så frustrerad och behövde hjälp att åtminstone prata med vår son Felix, jag läste att be om ursäkt även när vi båda vet att han har felit mig, han tog min son bort från mig i över 7 månader inga ord inget brev. denna situation dödade mig varje dag jag var deprimerad och jag behövde desperat akut hjälp och lösning för att lösa detta problem så jag kontaktar e-postadressen till Dr.Oduduwa som jag tror att han bara kan hoppas
för att hjälpa mig att ta tillbaka min make hemma med min son tillbaka. DrOduduwa försäkra mig om att han kan hjälpa mig med att ta honom hem, jag lyda och följa hans instruktioner steg för steg, 2 dagar Efter att Droduduwa hade lunchat en Magic Love-stavning på min vägnar i sitt tempel ringde min man Anslund mig på mobiltelefon för att be om ursäkt, han var ledsen för allt han gjorde för att skada mina känslor och han återvänder hem till mig med son Felix, jag är så glad idag att jag har återställt min familj och min man och jag älskar varandra mer än någonsin tidigare nu. Tack vare Dr.Oduduwa kärleksspell för att få tillbaka min mans hem. Jag och min kärlekspartner är alltid tacksamma för Oduduwa-biståndet.
Jag lovar att dela mitt goda vittnesbörd om att berätta om världen om Droduduwa förmåga att återställa äktenskapet tillbaka till livet, jag insåg att det skulle vara bra att dela ut här som jag vet att det kommer att inspirera andra också som jag finner i mig nyligen, Jag är medveten om att det fungerar för mig, min man återvänder hemma inom sju dagar älskar stavningsproceduren.
Oduduwa har en lösning för att lösa följande kärleksproblem
* Love Spells Win-Back Ex älskare
* Framgång och främjande magisk stavning
* Lycklig charm - BUSINESS STAR
* avdelningar - SKYDD HÖG
* förbannelseupplösning, andlig rensning från ond ande.
* Traditionella rötter och örter för att bota sjukdom, Cure to Cancer Disease, Cure HIV
* Fruktbarhet magi - FRUITS OF WOMEN har barn.
* Dekretiserande magi, SPEL LOTTERI & VINSPEL SPEL
här kan du skicka meddelande till Oduduwa för att hjälpa dig direkt lösning inom 42 timmar
Oduduwa personlig e-postadress (dr.oduduwaspellcaster@gmail.com)
WhatsApp nr: 79268011965