måndag 10 februari 2020

Köket går vidare




Det finns många sätt att få ett fantastiskt kök, förra gången slutade jag räkna kvittorna efter 3000 tusen, i det var det också vitvaror plus hantverkare och fler kvitton. Det var ett fantastiskt kök, men det var ju inte riktigt material ändå. Denna gång är vi ett gäng som har gått samman och hjälper varandra till att vi gör de fetaste köket utan en massa nollor och på riktigt. Och detta hade aldrig hänt om jag inte hade gett bort mitt gamla kök här på Langeland, de stommarna hade jag behövt nu. Men vi köper stommar och fogar dem med riktigt trä där gångärnen ska häftas. Det får jag visa i bild senare, men vi målade mycket tak idag och så var det dags för mat. Halva taket hade jag målat sedan tidigre, men så försvann jag ut i det gröna, ja det är ju ändå logiskt för mig. Men just nu har jag en lucka av tid och händer det med hjälp av danska vänner, och hade jag inte gett bort köket hade jag inte lärt känna dem. ;)


Och till det roligaste var att få fram det gamla tvättstugegolvet igen som också ska ingå i köket.
Just nu är det blött men färgen kommer att lystra när det har torkat, jag vet inte vad det är vi har slipat av men ett slags utjämningsmaterial var det under en vinylmatta. Klinkergolvet blir en del av köket och inte där jag är och lagar mat, och jag hade dessutom turen att hitta 25 kvadratmeter trägolv till 
ett vrakpris, behöver bara bseställa 10 kvadrat full nypris. Detta är ett så kul projekt och vi tar det vidare, självklart lagar jag mat till alla som är med. Men utan alla er hade jag stått här själv, tack alla. :)

10 kommentarer:

Unknown sa...

Fantastiskt att se och höra om !

Coa.B sa...

Blir nog kanon 😁

Eva Rosén sa...

Oj oj. Vilket klinkergolv! Vilken skatt du hade under mattan!��

Hannu på Langeland sa...

Ja det är ett hul projekt som kommer ta lite tid, men jag har ju också bott är i en tid. Golvet är ljuvligt.

Annica sa...

Det här kommer att bli jättesnyggt Hannu - man får låta allt ha sin tid då brukar det bli bra i slutänden😊

Theresa williams sa...

Hej, jag är Theresa Williams. Efter att ha varit i förhållande med Anderson i flera år, han slöt mig, jag gjorde allt för att få honom tillbaka men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har till honom, Jag bad honom med allt, jag lovade men han vägrade. Jag förklarade mitt problem till min vän och hon föreslog att jag snarare skulle kontakta en stavhjul som skulle kunna hjälpa mig att förtrolla för att få honom tillbaka men jag är den typ som aldrig trodde på stava, jag hade inget annat val än att prova det skickade med trollstavarna, och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara okej innan tre dagar, att mitt ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, han kastade trollformeln och överraskande under den andra dagen, det var runt 16:00. Min ex ringde mig, jag blev så förvånad, jag svarade på samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom att det var så vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att någon jag känner som har ett förhållande problem, jag skulle vara till hjälp för en sådan person genom att hänvisa honom eller henne till den enda riktiga och kraftfulla stavskärmaren som hjälpte mig med mitt eget problem. Hans e-postadress: {drogunduspellcaster@gmail.com} Du kan skicka e-post till honom om du behöver hans hjälp i ditt förhållande eller något annat fall.
1) Älska trollformler
2) Lost Love Spells
3) Skilsmässor
4) Giftermål
5) Bindande trollformler
6) Uppdelningar
7) Dödsförtroll
8.) Du vill bli befordrad på ditt kontor
9) vill tillfredsställa din älskare
10) Lotteri
Kontakta denna fantastiska man om du har problem för en varaktig lösning
genom {drogunduspellcaster@gmail.com}

Aqur Printing sa...

The above article is nice and interesting, thank you willing to share! Greetings success of admin jasa fotocopy 24 jam wish you deign to visit my website, thank you :)

Ami Jaya Grafika sa...

Jasa Cetak Spanduk Murah di Jakarta Timur (Hari Minggu Tetap Buka)
https://amijayaprinting.blogspot.com/2020/01/jasa-cetak-spanduk-murah-di-jakarta.html

tempat cetak spanduk terdekat jakarta sa...

 The above article is nice and interesting, thank you willing to share! Greetings success of admin
tempat cetak spanduk terdekat

tempat cetak spanduk jakarta sa...

The above article is nice and interesting, thank you willing to share! Greetings success of admin
cetak banner jakartawish you deign to visit my website, thank you :)

1. Cetak banner 24 jam
2. Cetak Banner Murah
3. Cetak Banner lansung jadi
4. Cetak Banner online
5. Tempat Cetak Banner Murah
6. Cetak Banner Bisa Ditunggu
7. Cetak spanduk Murah
8. Cetak spanduk 24 jam
9. Cetak spanduk terdekat