tisdag 4 november 2008

Känner mig stentvättad

Japp, så var det dags för dag 2 på gymmet, konditionsträning på ett pass som hette muskelring. Hm! Och nu är jag mörbultad! Aldrig har jag rört på så många kroppsdelar samtidigt! Dessutom i ett rasande tempo. Fullt av välkonditionerade människor och jag, hallå! Fattat ni vad jobbigt, att låtsas hänga med utan problem. Men det gick hyfsat och jag kom runt alla stationerna utan att ge upp. Det tog ca 25 minuter, så egentligen var det inte så farligt. Men vad gör dom när vi är klara, jo då skall man runt ett varv till, men hallå jag hade muskelfladder och var i upplösning! Tja vad gör man, biter i hop och hänger på, fy fan! Det handlade inte om tunga lyft och så, nej det var lätta tyngder och komplicerade rörelser. Men hur sjutton skall man orka göra armhävningar i rond 2? Nåväl det gick väl hyfsat, men efteråt kunde jag knappt gå eftersom benen inte lydde mig. Det kändes ungefär som om jag hade sprungit en mara! Men när de väl lugnat ner sig, känns det riktigt, riktigt skönt att ta ut sig till bristningsgränsen. I morgon kommer jag att vara stel som en lyktstolpe, ungefär som efter den första riktiga vårgrävningen!

Inga kommentarer: