torsdag 18 juni 2009

Njutbart...


När jag var ute kunde jag ändå konstatera att trädgården hade klarat sig mycket fint utan min hjälp. I år har jag knappt gjort någonting utomhus, klippt någon snigel och så, men i övrigt har den fått klarat sig själv.


Så jag kunde ägna mig åt att passa på att njuta nu när det inte regnade och de vita tolvguda blommorna fortfarande blommar. 


Funkar fin i hop, patriot och myskmadra, givet. Några små snigelhål förstås...


I huvudrabatten är det fortfarande kirgislöken som regerar, men snart kommer perennerna att ta över, bokhäcken måste klippas! Någon som är sugen?



Förgrunden i huvudrabatten är blå och den har precis börjat att blomma, i oktober är den fortfarande blå. Härligt, nu regnar det igen :q

1 kommentar:

Sommarträdgården sa...

Vitt o grönt är snyggt tillsammans,helt rätt i tiden.