torsdag 15 juli 2010

Jävla och bra....


Okej dan började som vanlig med frukost och den stunden är ganska viktig för mig, inte för att den måste se ut på ett visst sätt, men jag älskar mkt grönsaker och bär som start. Å kaffe!


Ja ja sitta vadå, i morrn kommer 30 romare på lunchträdgårdsbesök... Ja inget konstigt med det....


Hannele, jag satte en Ruisleipä ja se tulli jottai muuta. HJÄLP och skicka mig ett svenskt recept! Skriv på svenska, du vet var för bröd jag menar. KITOS!


Men mina rabarberpajer och de absolut sista för i år ser ut att bli bra, kommer de att bli! Ett finslipat recept som kommer i nästa kokbok.


Men trädgården då? Hm har knappt varit där i år, och nu blommar det soft bara....


Men å andra sidan, de skall bara äta lunch! ;)


Å ja, den rev en av katterna ner, fan så roligt!

5 kommentarer:

Helena sa...

Ruisleipään tarvitaan juuri :)

Tant Grön sa...

Med din supersnygga röda stege i trädgården kan ingenting gå fel. Lycka till med romarna!

Joyforhome sa...

Ja ojdå ibland kan inte allt gå rätt :P tur att inte hela dagen var så

Kram Malin

Susie på Stjärnarve... sa...

Den där "grönsaks- bärtallriken" såg mumsig ut! Såg att du hade en sockerskål i Mon Ami som jag tycker är så snygg.
Jag har en hel kaffeservis ärvd efter mina föräldrar, men varken min gubbe eller jag dricker kaffe. Fast ibland när andan faller på och jag känner mig riktigt huslig så bjuder jag på Neskaffe i dom. Rena hånet för kaffeälskare förmodligen!

Hannu på Langeland sa...

Jo ja minä olen tehny juuri 4 päivä...
Sant, stegen fixar allt! :)
Hahaha ja om allt kade krasat hade det varit surare...
Hahahaha skicka servicen till mig, jag gillar den, dricker gott kaffe och har inga delar förutom en sockerskål! Frkostmackan är lyx! :)