lördag 5 februari 2011

Trängsel...



Idag är en klämdag mellan projekt, kokboken är avklarad och jag har inte börjat med nästa trädgårdsbok, men är överens med förlaget och är så nöjd med att jag fick igenom mina formatönskningar. Och eftersom det inte går att åka skidor idag började jag att röja lite i arbetsrummet, boktravar både på golv och arbetsbord försökte jag tränga upp i hyllorna, jag behöver mer bokhyllor, ngn som har över! Men det värsta var att i boktravarna fanns det böcker som legat på plats över ett år utan att jag ännu bläddrat i dem... Men nu har jag till och med dammsugit och plockat upp papperna från golvet, gött nu är det bara andra hälften kvar. :)

8 kommentarer:

billan sa...

Imponerande Hannu!!!!
Jag har alltid gillat klämdagar:) Vilken höjdare det skulle vara att få botanisera där bland hyllorna....
Gillar ljuset från fönstren och pelargonerna:)...

Hannu på Langeland sa...

Du skulle nog gilla just den fronten, till vänster trädgård och till höger kokböcker...

Iréne JB sa...

Nej, inga bokhyllor över, bara böcker över. Fick ett ryck före jul och flyttade två av våra bokhyllor vilket resulterade i att jag plockade om i princip varenda bok i alla fem bokhyllorna. Oj, vad damm som kom fram... Har lovat mej själv att för varje ny bok jag köper borde jag rensa ut en gammal. Detta gäller framförallt skönlitteratur. Du har tur som får plats med fler hyllor i stället :)

Alen Trädgård sa...

Det är märkligt att det alltid blir på det viset:) När man sedan gör ett röjande och det är så fint och i ordning börjar det nästan genast att samlas på hög igen:) Det är ju inga långa stunder som man ser ytan på skrivbordet om man säger så:)) Ha det gott/Monne

M/S Design sa...

Låter bra att du vill göra en till trädgårdsbok!
Har plats i bokhyllan.
Mariana

Rogarden sa...

Har gjort mig av med 9 bokhyllor med böcker där mycket stod i dubbla rader...Golven var fyllda med boktravar. Oj, vad jag blev fri och hela livet fick ny rymd. (jo, de mest hjärtevärmande objekten finns kvar)

Susie på Stjärnarve... sa...

Sorry, men tyvärr är det så att det är den sista hälften som är jobbigast! Och en sån här strålande dag kan du ju inte sitta inne!?

EvaB sa...

Gott att höra om någon mer som städar arbetsrummet. Jag har gjort det sedan ungefär november och mer o mer dyker upp. Ibland känner jag att det vore bäst att urskiljningslöst slänga pappershögar o urklipp som ligger för sortering på golvet. Men så tittar man bara lite och tycker det är intressanta saker man samlar på sig. Jag ger projektet en vecka till...
Så härligt att vi kan snart kan se fram emot fler Hannu-böcker!