fredag 27 april 2012

Äntligen lite dator...


Äntligen har jag lyckats koppla in mobilen till datorn och får i gång skeppen, dock går det långsamt men det går...  Som sagt missa inte årets häftigaste växtmarknad nu den 1/5, en massa lundväxter, buskar, träd och rariteter kommer att finnas till försäljning. Kön börjar kl 11 vid Orangeriet och gissa om JAG kommer att vara där jo jo jo!


Tror nog att alpklockorna kommer att vara mångas favoriter, blodrötter och kobrakallor med, underbara sippor, bukettaplar, berskörsbär, magnolior, syrener. Från Ulriksdals Trädgård på Kivik har vi en specialförsäljning av lönnar och de underbaraste julrosor. Väl mött på Sofiero, jag är osäker på om man kan betala med kort, men kontanter duger alltid.  Välkomna. :)

Och missa inte SKAVANKER...

7 kommentarer:

Backtobasic sa...

Kände bara habegäret komma när jag såg alpklockorna...men bor på fel ställe i landet.Får hålla tillgodo med mofila ( mosippa).

Fool's Gold sa...

Awright! Soldanella für alle! De där med tungvrickningsnamnet på latin var inte heller dumma.

Fia sa...

Jag köpte nyss en alpklocka. LOVE! Den står i växthuset och jag blir lika glad varje gång jag ser den! Men blommorna börjar dala tyvärr, men en vecka till eller så skall jag beundra och njuta. Och hoppas att jag klarar att hålla den vid liv!

Hélena sa...

Önskade att jag kunde vara där men, men...
Ha det bäst!
Kram Hélena

Vanja sa...

Ja, alpklockorna var fantastiskt söta, de påminner lite om Linnea.

Susie på Stjärnarve... sa...

Åh, jag blev alldeles sjuk av att läsa vad som ska säljas ut! Vill ha!!
Och vi som ska till fastlandet snart. Fast det är inte förrän nästa helg, men då blir det extra roligt. Gubben och jag ska hämta en hel pick-upplast med "exoter" i Staffanstorp. Visserligen är inte riktigt allt inte till mig, men många godsaker blir det!!
Förresten - har du begått färsk sparrispremiär ännu?
Vi gjorde det förra helgen, men i morgon ska vi ut igen och handla på ett ställe där dom tar 50:- för 1 kg. Sen serveras dom lättkokta med smör, parmesan och romsås. Mums!!

Hannu på Langeland sa...

Mosippor duger de med, ja det är ett unikt tillfälle med så mycket lundväxter på ett och samma ställe, dessutom för 20:- krukan vad det gäller lundväxterna, det är som att sno godis av barn...Nä ännu har jag inte fått ngn sparris, men när som helst drar det i gång... ;)