lördag 16 februari 2019

Första vårruset


Denna dag har jag längtat efter så länge, här på Langeland har vi haft det milt och skönt i veckan, men jag har suttit vid datorn och jobbat, och det har krävt väldigt mycket arbetsmoral av mig, jag hade hur lätt som helst släppt tangentbordet och rusat ut i våren. Men nu visste jag att helgen också skulle bli fin så jag valde hålla mina löften om leveranser av texter och annat, men idag gick jag ut.


Tack och lov för att jag har Aile som måste komma ut några gånger om dagen, då passar jag på att njuta av det vackra ljuset vi har här när jag jobbar inne.


 Jag vet inte hur du är, men jag går ut med en ambition om att göra ett projekt klart. Och i höstas började med att fixa med en sittplats ute i trädgården, jag tycker verkligen om att sitta i trädgården och äta eller vad jag gör. Ofta är uteplatser strax utanför dörren och det har jag med, men om jag sitter ute i trädgården får jag med mig helheten i alla vyer och då även huset. I trädgården var det en rundel men diverse perenner och några buskar och mycket lök som snödroppar, vintergäck och snökrokus. I bågen till vänster har jag planterat mycket perenner och till höger om den skall det grusas eller stenläggas för en stor uteplats. Det betyder att alla underbara vårlökar måste flyttas, alltså det tar många år att få en mängd, och finns de ska de flyttas.    


Det är ett ganska drygt jobb men också roligt, tuvorna är inte så stora så jag behöver inte dela dem. Men är det optimalt att göra den nu när de blommar? Ja för mig är det optimalt nu, i hela mitt trädgårdsliv har jag gjort allt i fel säsong för när det är rätt säsong är jag sällan hemma. Under rätt säsong är jag ute och håller föredrag eller annat och det betyder att jag gör allt när jag hinner.


Tuva efter tuva grävs ner på sin nya plats försiktigt eftersom jag har satt mycket vårlök här i höstas som ska blomma senare. 


Och en del lökar hamnar ute vid vägen och självklart ska det blomma vid entrén med, det bästa med denna trädgård är att det är en uppvuxen stomme och det jag gör nu kan få ta tid på sig att utvecklas. Så om tio år kanske denna ytan är täckt av vårblom.


Men så var det där med ambitionen, självklart övergav jag den! Dels klippte jag ner det som skulle klippas på gårdsplan och så var ju rosenrummet lockande med. Efter blomningen kommer jag såga ner körsbärsträdet, jag har planterat nya på andra platser. I detta rum i söder ger trädet för mycket skugga för att rosor skulle trivas.


Och givetvis för mycket skugga till vinstocken med, men den täker jag försöka platera om ute i köksträdgården. Om det går att få upp den, men här ska det väl ändå vara ett blåregn som klär i fasaden. Hur jag ska lösa detta vet jag inte, jag har sett blåregn som har demolerat gjutjärnsperolor till intet, och på Kinnekulle sågade jag ner ett som gick in under takpannorna och lyfte dem. Kanske ska jag nöja mig med en klematis. Eller kanske bara fasaden.


Nåväl eftersom jag har höns fritt än så länge behöver mina rabatter en kant och i den lilla rundeln har jag i höstas planterat marktäckande vita rosor, och då gjorde jag också buxboms sticklingar som nu har rotat sig, fem plantor per meter ska man sätta. Men jag planterade dubbelt så tätt, nu när de är rotade behöver de riktig jord och när jag vet var jag vill ha överskottet lyfter jag upp dem som är för täta. Häcken ska bli ganska hög och jag räknar med att tillväxten här är tre gånger så snabb som det var på Kinnekulle, och där var den ganska snabb med.


Det kan tyckas vara löjligt att göra sticklingar i stället för att köpa plantor, men jag vill vara rädd om dem jag har sedan tidigare. Och denna brokbladiga som jag har börjat forma till skulle jag bli ledsen om den fick sot av plantor som jag har köpt in. Nu menar jag inte att alla plantor i handeln är sjuka, men jag gick igenom en pers på Kinnekulle och om du inte har läst det så kan du läsa HÄR


Självklart kan jag göra häckar till rundeln av annat material med, men här är de uppvuxna idegranar som styr och då käns buxen helt rätt med sin sköna grönska. För mycket idegran kan kännas dystert, varierande grönska är det bästa.


 Men ska jag vara ärlig så längtar jag mest till köksträdgården. 

34 kommentarer:

Mia Halvarsson sa...

Så inspirerande!! Trädgårdslyckan lyser mellan raderna, ja i dom också för den delen :)

Ingeborg Kringeland Hald sa...

For en koselig hage du har (og hus), kjekt med prosjekter. Ha en fin dag, hilsen Ingeborg

Sylvia sa...

Trevlig läsning, det är roligt att följa ditt trädgårdsliv så här.

Isas Trädgård sa...

Härligt att följa ditt nya trädgårdsliv på Langeland. Och vilken tur att jag aldrig planterade ett blåregn i växthuset som jag först tänkte. Nu blev det en klematis istället som klär in en hel gavel.
Ha det så gott i ditt nya paradis !

Lene sa...

Fortsæt endelig med dine herlige reportager fra ind- og udland her på bloggen.

Leif sa...

Härligt det ser ut. Vi ses i Göteborg när du föreläser på SV.
Leif

Bettys beundran sa...

Underbar läsning. Att du lyckas så bra med Buxboms sticklingar, jag gör efter alla regler - eller det gör jag ju inte för då hade jag ju lyckats - men vad gör jag för fel?

Susie på Stjärnarve... sa...

Vågar du ha blåregn så nära huset? Min erfarenhet är att dom vill ha mycket vatten - och det är kanske inte så kul nära grunden. Jag hade satt blåregn där jag numera har vinstockar och det växte som 17 men när jag fick lite "kalla fötter" om det här med vattningen (för det är så torrt här så man måste hjälpvattna mycket) och då bestämde jag mig för att sätta vinstockar där istället. Dom har ju så enormt långa rötter (10-15 m) och klarar därför torka bra. När jag sen grävde upp blåregnet för att flytta det upptäckte jag att rotsystemet var urdåligt så det gick inte att flytta, sen tänkte jag sätta blåregn i en STOR kruka i växthuset men det var nog tur att jag inte gjorde det. Det hade tagit över.....
Ha det så skönt på Langeland med Ailee!
KRAM/Susie

Theresa williams sa...

Hej, jag är Theresa Williams Efter att ha varit i relation till Anderson i åratal bröt han upp med mig, gjorde jag allt för att få tillbaka honom, men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har för honom, Jag bad honom med allt, jag gjorde löften men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en stavningskastare som kunde hjälpa mig att ställa en stavning för att få honom tillbaka men jag är den typ som aldrig trodde att jag hade stavat, jag hade inget annat val än att prova det, jag mailade stavningskanalen och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara bra innan tre dagar, att min ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, han kastade stavningen och förvånansvärt den andra dagen, det var runt 16:00. Min ex ringde mig, jag blev så förvånad att jag svarade samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom som var hur vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att någon jag känner som har ett problem med förhållandet, skulle jag vara till hjälp för en sådan person genom att hänvisa honom eller henne till den enda verkliga och kraftfulla stavningskramen som hjälpt mig med mitt eget problem. Hans email: {drogunduspellcaster@gmail.com} du kan maila honom om du behöver hjälp i ditt förhållande eller något annat fall.
1) kärleksspell
2) Lost Love Spells
3) Skilsmässa Spells
4) Äktenskapsstavar
5) Bindande stavar
6) Breakup Spells
7) Förbanna en förälskad älskare.
8.) Du vill vara befordrad på ditt kontor
9) vill tillfredsställa din älskare
10) Lotteri
Kontakta den här stora mannen om du har något problem för en bestående lösning
genom {drogunduspellcaster@gmail.com}

Anonymous sa...

och bara har bra ord om en kraftfull stavkista som heter DR.ILEKHOJIE som hjälpte mig att ta tillbaka min fru. Vi hade varit ifrån varandra i 4 månader, först tänkte jag om jag gjorde det rätta genom att kontakta en stavningskastare, men jag älskar så mycket min fru och kommer inte ge henne upp för någonting i den här världen. Jag bestämde mig för att kontakta gethelp05@gmail.com via hans mailadress. Jag hittade på flera testatorns meddelanden online, och jag berättade för min situation, han skrattade och sa att min fru kommer tillbaka till mig de närmaste 48 timmarna. Jag kände att det inte skulle hända först tills min fru ringde mig och var så ivrig att få mig tillbaka mer än någonting på jorden. Nu är vi tillsammans och hon kan inte göra utan mig, och vi båda är glada. Jag känner mig så glad att dela detta vittnesbörd eftersom det inte fanns någon negativ handling knuten till hans arbete. Hans arbete var smidigt och snabbt. Tack till DR.ILEKOJIE för att få tillbaka lycka till mitt liv. Jag svär med mitt liv att DR.ILEKHOJIE är en man att lita på och ta dina problem med. Du kan kontakta honom på hans e-post om du verkligen vill ha din kärlek tillbaka .: gethelp05@gmail.com

Unknown sa...

Är min tacksamhet och ära att säga ett stort tack till en man med sanning och gör som han lovar var god, var och en på denna sida borde gå med mig och tacka Dr.OWOLO för den ära och lycka han gav mig, jag bryter upp med min man 7 månader tillbaka och jag var nere och vet inte vad jag ska göra förrän jag såg ett inlägg om denna stavningskrock Dr.OWOLO som jag förklara min situation och då sa han till mig att gråta inte min dotter för vad du söker efter är rätt här i mitt tempel gav han mig hopp när jag inte har något hopp till mitt största varsel, han gjorde stavningen för mig och min man var tillbaka 3 dagar efter stavningen snälla, om du behöver hjälp, så rekommenderar jag dig att du går till Dr. OWOLO, för att han är bäst av allt, kontakta Via WhatsApp (+17196006730)

Anonymous sa...

jag trodde aldrig på kärleksspel med så många slumpmässiga kommentarer som kommer in .. men jag bestämde mig för att försöka .. jag kontaktade Dr Ilekhojie och jag var imponerad. han är en så fin man. dina hemligheter är säkra med honom .. dina detaljer också .. min flickvän lämnade mig för någon annan. Det drabbade mig så mycket att jag ville ha honom tillbaka i mitt liv. Jag sa till Dr ogudu via e-post och han försäkrade mig att han skulle komma tillbaka. Han gjorde lite harmlöst arbete och efter 3 dagar kom Steve tillbaka och bad mig att förlåta honom, tack Dr Ilekhojie, du återställde tillbaka mitt förhållande !. Han kan också hjälpa dig om du har hälsoproblem, ekonomiska problem etc. Tack! Akpabio kontakta akpabiospells@gmail.com eller ring +2349056543070. Han löser alla slags problem. Du förtjänar att vara lycklig!

Carla Houstin sa...


Carla Houston
Jag är så exalterad att mitt brutna äktenskap har återställts, min ex make är tillbaka efter att han lämnade mig och våra 2kids för en annan kvinna. Jag var så glad att träffade Dr Ilekhojie, hur han hjälper många människor att ta med sig Lover tillbaka så jag kontaktar honom för att hjälpa mig också. Det var så Dr Ilekhojie hjälper mig att ta min man tillbaka. Ett stort tack till dig Dr Ilekhojie för att jag aldrig trodde att min ex-man kommer tillbaka till mig så fort med din stavning. Du är den bästa och världens största. Om du är här och du behöver din Ex Lover tillbaka eller din man flyttat till en annan kvinna, gråta inte längre, kontakta den här kraftfulla stavningskanalen nu. Tack! Ilekhojies kontakta gethelp05@gmail.com eller ring +2348147400259

Unknown sa...

äkta spell caster kallad Dr Isikolo
Jag var så deprimerad när min älskare lämnade mig för en annan kille efter att vi daterat i 5 år, jag försökte ber henne att komma tillbaka till mig och vägrade och sa att hon inte längre har känslor för mig.
Jag blev en tråkig man trots allt vi har gått igenom tillsammans, efter all kärlek som vi har delat i det förflutna kunde jag inte föreställa mig mitt liv utan henne eftersom min kärlek till henne var ovärderlig att handla av någon anledning.
en dag när jag gick igenom internet såg jag mycket kommentarer om det han har makt att ta tillbaka ex-älskare och jag bestämde mig för att försöka se själv genom att kontakta honom och omedelbart svarade jag och jag förklara vad som går genom och han berättade att den andra killen använder voodoo stavning på henne varför hon lämnade mig för honom trots min omsorg för henne och lovar att hjälpa mig att återhämta min älskare tillbaka och också hjälper mig att ställa en förvirring stava på honom så att han inte kan kämpa mig tillbaka i framtiden, på nolltid gick allting ner för dem båda vet att hon har insett att han aldrig var avsedd för honom och inom fem dagar var min flickvän i mitt hus och väntade på att jag skulle återvända från jobbet och när jag började hon tigga och sa att hon var ledsen att hon aldrig visste vad som kom över henne. tack Dr Isikolo är nu nöjd med min flickvän och allt går nu smidigt. kontakta peter för någon hämndsstavning och ex-spell via isikolosolutionhome@gmail.com Du kan också Whatsapp / Viber på +2348133261196

Unknown sa...

Efter 9 år i äktenskap med min fästman med 3 barn började min man gå ut med andra damer och visade mig kall kärlek, vid flera tillfällen hotar han att skilja sig från mig om jag vågar fråga honom om hans affär med andra damer, var jag helt förödad och förvirrad tills en gammal vän av mig berättade för en stavningskrock på internet DR Ben som hjälper människor med sitt förhållande och äktenskapsproblem genom kärleksförloppens krafter, tvivlade jag först om sådant någonsin existerade men bestämde mig för att ge det en försök när jag kontaktade honom hjälpte han mig att stava en stavning och inom 48 timmar kom min man tillbaka till mig och började be om ursäkt, nu har han slutat gå ut med damer och han är med mig för gott och för riktigt. Det är svårt och konstigt men det är den enkla sanningen att det finns stora människor som Dr Ben där ute välsignade med krafter för att hjälpa människor som behöver lösningar på sina problem. Kontakta den här stora stavningskastern för ditt förhållande eller äktenskapsproblem via: goodwillspelltemple@gmail.com du kan ringa / whatsapp honom genom är mobilnummer +2348159101215

Unknown sa...

Jag är väldigt glad idag med min familj. Jag heter Petra Gabrijel, Min man lämnade mig under en bra 3 år nu, och jag älskar honom så mycket, jag har letat efter ett sätt att få honom tillbaka sedan dess. Jag har försökt många alternativ men han kom inte tillbaka tills jag träffade en vän som drog mig till Dr Isikolo en stavningskastare, som hjälpte mig att ta tillbaka min man efter 2 dagar och allt jag gjorde var att uppfylla och uppfylla kraven på gör det för mig och han gjorde det och jag blev förvånad över att det fungerade perfekt. Jag och min man lever lyckligt tillsammans idag, Den mannen är bra, du kan kontakta honom via e-post isikolosolutionhome@gmail.com Nu rekommenderar jag några seriösa personer som befann sig i denna typ av problem att kontakta honom för en snabb lösning utan stress. Han är alltid pålitlig du kan kontakta honom via denna emai isikolosolutionhome@gmail.com du kan Whatsapp honom via mobilen +2348133261196

Unknown sa...

Jag har varit i stor trängsel i nästan 2 år som lider i en cheating mans händer, vi var glada och lämnade väl tills han menade sin gamla tjejvän och han började träffa henne utanför vårt äktenskap innan du visste att han slutade bry sig om och ta hand om sin egen familj var det i den utsträckning att han nu planerade att gifta sig med henne och skilja sig från sin egen fru, jag har gråtit och rapporterat honom till sin familj men han lyssnade aldrig på någon utan att skära min historia kort i kom i jakten på en riktig stavningskastare som kunde förstöra sitt förhållande och få honom att komma tillbaka till sin fru och 2 barn på min sökning såg jag att folk gjorde vittnesmål om hur deras äktenskap där återställdes av DR ISIKOLO jag hämtar hans email och jag berättade för min historia till honom och han gick med på att hjälpa mig och efter att ha stavat på den tredje dagen hade de båda en strid och han slog sin flickvän upp och han kom hem och bad om att jag och mina små barn skulle förlåta honom att hans ögon är klara nu när han kommer aldrig göra någonting Det kommer att skada sin familj igen och lova att vara en vårdande far och aldrig fuska igen. Jag är så så glad att jag inte tappade honom till tjejen. Alla uppskattningar går till DR ISIKOLO, för du är en stor stavningskastare och till vilken det här kan vara om du har en otrogen man eller fru kan du också maila DR ISIKOLO honom på isikolosolutionhome@gmail.com Du kan också WhatsApp honom på +2348133261196

Unknown sa...

DR BEN den bästa spellcasteren online återställer mitt brutna förhållande och jag rekommenderar starkt DR BEN till alla som behöver hjälp!
Min man lämnade mig för en annan kvinna för 3 månader sedan och sedan dess har mitt liv varit fyllt av smärtorsorg och hjärtbrist, för att han var min första kärlek som jag har spenderat hela mitt liv med. En vän av mig sa till mig att han såg några vittnesmål av en stavningsrullare som heter Dr Ben, att han kan ta tillbaka älskaren inom några dagar, jag skrattar ut det och sa att jag inte är intresserad men på grund av den kärlek som min vän hade för mig, gjorde hon rådfrågade den stora prästen på min vägnar och till min största överraskning efter 2 dagar ringde min man för första gången efter tre månader att han saknar mig och att han är så ledsen för allt han gjorde att jag gick igenom. Han kom tillbaka till mig och nu är vi lyckliga tillsammans. Jag kan fortfarande inte tro det, för det är mycket otroligt. Tack DR BEN för att få tillbaka min älskare och också till min underbara vän som interceded på min vägnar, för den som kanske behöver hjälp av denna stora präst här är e-postadressen: goodwillspelltemple@gmail.com du kan WhatsApp honom genom är mobilnummer +2348159101215

Unknown sa...

Min pojkvän lämnade mig för en annan tjej. Jag behövde honom desperat för att jag älskade honom så mycket. Jag blev mycket orolig och behövde hjälp. När jag surfar på internet kom jag över ett visst vittnesbörd om det här bra. Dr Isikolo hjälper till att få ex tillbaka snabbt och sluta skilja sig eller skilja sig och så vidare, så jag kände att jag skulle ge honom ett försök. Jag kontaktade honom och han berättade för mig vad jag ska göra och jag gjorde det då gjorde han en (återvänd kärlekstavling) för mig. 48 timmar senare kom min pojkvän tillbaka till mig och grät och bad om förlåtelse. Idag är jag så glad och jag vill rekommendera den här stora stavningskanalen till någon som verkligen behöver en brådskande lösning på hans eller hennes brutna relationer och äktenskap, maila honom på: isikolosolutionhome@gmail.com Kontakta bara den stora "Dr Isikolo" Om du har några problem kontakta honom och jag garanterar dig att han kommer att hjälpa dig., gråta inte längre, kontakta den här kraftfulla stavningskanalen nu. Tack Dr Isikolo för att rädda mina trasiga relationer och tog min pojkvän tillbaka till mig! "Maila honom på: isikolosolutionhome@gmail.com Du kan också Whatsapp / Viber på +2348133261196

Unknown sa...

Jag och min pojkvän var tillsammans i 8 månader och det var 6 månader sedan vi separerade. Jag älskar honom fortfarande, men vissa hur känner sig orättvist. Varför älska någon som självklart inte älskar dig tillbaka? Ive bad och bad för dessa månader & ingenting. Han är fortfarande med sin nya flickvän (han bor med) men det betyder inte att jag måste leta efter hjälp. De första veckorna efter uppbrottet stod jag i knäna och bad om hjälp spell caster hjälp till återställd relation får ex lover tillbaka, "så jag bestämde mig för att prova coz jag älskar min pojkvän så mycket. så jag kontaktade Dr Ben och berättade för honom hela mitt problem och han gav mig 100% garanti för att jag kommer att få min pojkvän tillbaka efter stavningen så jag var begåvad och lycklig att ha kontaktat honom och gjorde allt han bad om mig och till min största överraskning 2 dag efter stavningen kallade min pojkvän mig och bad om ursäkt för vad han gjorde mot mig och ber om förlåtelse att jag kom hem för mig, jag blev verkligen skadad och gick igenom de ögonblick där han lämnade mig, trots allt dr Ben gjorde för mig förlåtade jag honom och han kom hem hemma med mer kärlek och glädje allt tack vare Dr Ben den verkliga Afrika stavningskastaren hittills google rekommenderas i år .. Så snälla, om du behöver hjälp kontakta honom också på detta. Du kommer att se slutsatsen att du bara måste lita på processen, Kontakta Dr Ben goodwillspelltemple@gmail.com du kan ringa / WhatsApp honom genom är mobilnummer +2348159101215

Unknown sa...

Jag är Lucija Karlo från Australien. Min man lämnade mig utan anledning, Han flyttade in med en annan kvinna, när vi har några dagar kvar för vårt bröllop. Jag kände mig som att döda mig själv. Jag har provat olika stavhjul och åkt till olika tempel för att be, men alla till ingen nytta. Mitt liv var väldigt bittert och sorgligt. Därefter berättade en vän av mig en dag om DR ISIKOLO och att han är väldigt bra och inte ens tar ut mycket för sina tjänster. Han sa att han hjälpte honom att få sitt jobb tillbaka och på sina äktenskapliga angelägenheter. Jag trodde inte det eftersom jag har arbetat med många av dem och det fungerade inte. Han bad mig vidare, så jag bestämde mig för att prova DR ISIKOLO. Jag kontaktade honom och gav honom den nödvändiga informationen. Jag trodde fortfarande inte, men jag fortsatte fortfarande med kärleksspell och nästa dag fick jag ett samtal och det var min älskling man, Erik ber om ursäkt och kom tillbaka till mig. Han gav mig även lite pengar som ersättning och för att förbereda vårt bröllop. Jag är nu en väldigt glad kvinna. Tack DR ISIKOLO Jag kommer för alltid att vara tacksam för dig. han kan lösa alla problem. Prova honom idag och du kommer inte att förbli densamma igen. Du kan kontakta honom via denna email på
Viber / WhatsApp: +2348133261196
E-post: isikolosolutionhome@gmail.com
Webbplats: drisikolosolutionhome.webnode.com

Unknown sa...

Jag är mycket överraskad för den mirakulösa erfarenheten och underverk av DR ISIKOLO som har spridits på internet och över hela världen. Hur han underbart hjälpt människor över hela världen att återställa sina förlorade älskare. Jag kontaktade honom efter att ha gått igenom så många vittnesmål från olika människor hur han hjälper till att ta tillbaka ex-älskare tillbaka, jag berättade för honom om min man som övergav mig för ca 8 månader sedan och lämnade hem med allt jag hade, jag var förvirrad när han bara berättade för mig att le och ha ett viloläge som försäkrade mig om att Han kommer att hantera allt på bara 48 timmar. Efter den andra dagen ringde min man till mig, jag var bara så chockad, jag valde samtalet och kunde inte tro på mina öron, han bad verkligen om att förlåta honom och göra löften på telefon, Han kom hem och fick mig också en väldigt fin gåva för honom för att bevisa hans kärlek till mig, jag var så glad att jag var tvungen att ringa Dr Isikolo och tackade honom, han berättade bara att jag skulle dela de goda nyheterna över hela världen, Tja, om du behöver en effektiv och riktig stavning för någon p Roblem i ditt liv kan du kontakta Dr Isikolo på hans email: isikolosolutionhome@gmail.com Du kan också Whatsapp / Viber honom på +2348133261196

Unknown sa...

Efter att ha varit i relation till honom i sju år bröt han med mig, jag gjorde allt för att få tillbaka honom, men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har för honom, jag bad honom med allt , Jag gjorde löften men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för någon online och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en stavningskastare som heter DR BEN som skulle kunna hjälpa mig att ställa en stavning för att få tillbaka honom men jag är den typ som aldrig trodde att jag hade stavat, jag hade inget annat val än att försöka det skickade jag stavningskanalen och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara bra innan tre dagar, att min ex kommer tillbaka till mig innan två dagar, han kastade stavningen och förvånansvärt den andra dagen var det runt 04:00. Min ex ringde mig, jag var så förvånad, jag svarade samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände, att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom, det var så vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att någon jag känner som har ett problem med förhållandet, skulle jag vara till hjälp för en sådan person genom att hänvisa honom eller henne till den enda verkliga och kraftfulla stavningskanalen som hjälpt mig med mitt eget problem och som skiljer sig från alla de falska de där ute. Vem som helst kan behöva hjälp av stavningskanalen, hans email: goodwillspelltemple@gmail.com du kan ringa / whatsapp honom genom är mobilnummer +2348159101215

Anonymous sa...

Lauriane När jag hittade Dr. Ilekhojie var jag i desperat behov av att föra min ex älskare tillbaka. Han lämnade mig för en annan kvinna. Det hände så fort och jag hade inte något i situationen alls. Han dumpade mig efter 3 år utan förklaring. Jag kontaktar Dr.Ilekhojie via hans hemsida och han berättade för mig vad jag behöver göra innan han kan hjälpa mig och jag gjorde vad han berättade för mig, efter att ha försökt få det han ville ha han en kärleksspell för att hjälpa oss att komma tillbaka tillsammans . Strax efter att han gjorde sin stavning började min pojkvän skriva mig igen och kände mig hemsk för vad han bara satte mig igenom. Han sa att jag var den viktigaste personen i sitt liv och han vet det nu. Vi flyttade in tillsammans och han var mer öppen för mig än tidigare och sedan började han spendera mer tid med mig än tidigare. Ända sedan Dr.Ilekhojie hjälpte mig, är min partner väldigt stabil, trogen och närmare mig än tidigare. Jag rekommenderar starkt Dr. Ilekhojie till alla som behöver hjälp. E-post: gethelp05@gmail.com, Ring honom eller lägg till honom på whatsapp via: +2348147400259

Tracy Williams sa...



Kärlek stavar att få din ex pojkvän eller ex flickvän tillbaka permanent. Call / WhatsApp Profeten Jacob Douglas + 2348050676586
Kärlekstavning från profeten Jacob Douglas tog min man tillbaka "Efter 12 års äktenskap har jag och min man varit i en strid eller den andra tills han äntligen lämnade mig och flyttade till Wisconsin för att vara med en annan kvinna. Jag kände att mitt liv var över och mina barn trodde att de aldrig skulle se sin far igen. Jag försökte vara stark bara för barnen men jag kunde inte kontrollera de smärtor som plågar mitt hjärta och själ varje dag, mitt hjärta var fyllt av sorger och smärtor eftersom jag var verkligen kär med min man. Jag tänker på honom varje dag och natt och önskar alltid att han kunde komma tillbaka till mig, jag var verkligen orolig och jag behövde hjälp, så jag sökte hjälp online och jag kom över en webbplats som föreslog att profeten Jacob Douglas kan hjälpte mig att få ex tillbaka fort, så jag kände att jag skulle prova honom. Jag kontaktade honom och han berättade för mig vad jag skulle göra och det gjorde jag då gjorde han en kärleksspell för mig. 11 timmar senare ringde min man faktiskt till mig och berättade för mig att han saknade mig och barnen så mycket, så fantastiskt !! Så det var h ow han kom tillbaka till mig och barnen efter 24 timmars profet Jacob Douglas älskar stavning han kastade på honom, med mycket kärlek och glädje i hans hjärta ursäktade han sig för sina misstag och för smärtan han orsakade mig och barnen. Sedan från den dagen var vårt äktenskap nu starkare än vad det var förut, Allt tack vare profeten Jacob Douglas. han är så kraftfull och jag bestämde mig för att dela min historia på internet som profeten Jacob Douglas är riktig och en kraftfull stavningskrockare som jag alltid kommer att be för att leva länge för att hjälpa sina barn i tiden av problem, om du är här och du behöver din ex älskar dig eller sparar ditt äktenskap snabbt. Inte gråta längre, kontakta den här kraftfulla stavningskanalen profeten Jacob Douglas nu. Här är hans kontakt, Maila honom på: ultimatesolutionspellcaster@gmail.com eller Call / WhatsApp honom på +2348050676586



Veronica Snodgrass sa...

Hej jag är från USA och jag vill vittna om en stor och kraftfull stavningskastare. min man lämnade mig och barnen i 2 veckor när jag ringde honom han hämtade inte när han kom hem hemma den 3: e veckan han sa att han ville ha en skilsmässa jag var så ledsen jag grät hela natten gick han igen jag var så ensam Nästa dag jag sökte efter något online när jag hittade en stavningskastare som heter profeten Jacob Douglas som har hjälpt så många människor med sina problem, så jag kontaktade honom med mina problem som han berättade för mig att det tar 24 timmar och min man kommer tillbaka till jag gjorde allt som han berättade för mig att göra och nästa dag kom min man tillbaka och knöt och bad han avbröt skilsmässan vi är nu glada tillsammans Profeten Jacob Douglas kan också hjälpa dig, kontakta honom direkt om du behöver hans hjälp på ultimatesolutionspellcaster@gmail.com kan du också kontakta via whatsapp på +2348050676586

Allison Howarts sa...

Hej jag är Allison Howarts Efter att ha varit i relation till Anderson i åratal bröt han upp med mig, jag gjorde allt för att få tillbaka honom, men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har för honom, Jag bad honom med allt, jag gjorde löften men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en stavningskastare som kunde hjälpa mig att ställa en stavning för att få honom tillbaka men jag är den typ som aldrig trodde att jag hade stavat, jag hade inget annat val än att prova det, jag mailade stavningskastan och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara bra innan tre dagar, att min ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, han kastade stavningen och förvånansvärt den andra dagen, det var runt 4 pm. Min ex ringde mig, jag blev så förvånad att jag svarade samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom som var hur vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att någon jag känner som har ett problem med förhållandet, skulle jag vara till hjälp för en sådan person genom att hänvisa honom eller henne till den enda verkliga och kraftfulla stavningskramen som hjälpt mig med mitt eget problem. email: ogagakunta@gmail.com du kan maila honom om du behöver hans hjälp i ditt förhållande eller något annat fall eller vad är han på +2348069032895
1) kärleksspell
2) Lost Love Spells
3) Skilsmässa Spells
4) Äktenskapsstavar
5) bindande stavning
6) Breakup Spells
7) Förbanna en förälskad älskare
8.) Du vill vara befordrad på ditt kontor / Lotteri stavning
9) vill tillfredsställa din älskare
Kontakta den här stora mannen om du har något problem för en bestående lösning
ogagakunta@gmail.com

Andersson Jesica sa...

Godvänner, jag heter Antonio Laura från Lund-Sweden, jag är läkare av yrke, 45 år. Läs mitt sanna livsvittnesbörd, jag har en positiv avsikt att denna information kommer att hjälpa någon att läsa den här artikeln just nu. Efter att ha varit i ett förhållande med Abeg Erickson i flera år, han gick upp med mig, men jag ville ha honom tillbaka så mycket, för jag älskade honom , Jag frågade honom med allt, jag lovade men han vägrade. Jag har förklarat att jag hellre skulle kontakta ett stavar som kan hjälpa mig att stava det tillbaka, men jag hade den typen av person som aldrig tänkte på en stava inget annat val än att prova, jag mailade stavningskanalen och han berättade för mig att det var ett problem innan tre dagar, han kastade Love stavningsdelen i luften och förvånansvärt andra dagen var det omkring 6.00. Min ex-kärlekspartner ringde mig på min mobiltelefon, jag blev så förvånad över att han svarade på telefonsamtalet och han var så ledsen för allt som hände . Jag var så glad att vi började leva tillsammans lyckligt. (Dr.oduduwaspellcaster@gmail.com)

Janice Aliena sa...

min ex man återvänder hem till mig efter att ha läst en liknande berättelse online blogg om hur man återställer trasiga kärleksförhållanden.
Jag visste aldrig kärlek stavning del för att återvända ex kärlekspartner tillbaka förrän för några dagar sedan min ex kom hem hem ber om ursäkt till mig.
Slutligen hittade jag en omedelbar lösning för att förena tillbaka till ex kärlekspartner. det fungerar för mig .. Jag är säker på att det kommer att fungera för dig också om du provar idag ...
(dr.oduduwaspellcaster@gmail. com)

mercy lynch sa...

mitt namn är raheal från Seattle WA. Jag har varit frånskild i 2 månader efter att jag var gift i 3 år. min man lämnade mig och gick tillbaka till sin ex fru som faktiskt lämnade honom för sin ex make. Hon lämnade sin man och kom sedan för att förstöra mitt äktenskap, jag och våra fyra barn är ledsna och deprimerade och tittar på dörren och fönstret varje dag och väntar och tänkte att min make skulle komma till sinnet ... men det gjorde han aldrig. Vad? min syster som bor i california berättade för mig om en psykisk som heter +1(505)900-0853 eller emil agadagaspiritualhome@gmail.com denna stavcaster gjorde en trollformel för mig som fungerade på 24 timmar. min man kom tillbaka nästa dag och vägrade att lämna tills jag förlåt honom. Jag ringde polisen på honom och han började gråta att han vill ha mig tillbaka att han är ledsen för att han försummat sin familj för en kvinna som lämnade honom för en annan man. Det har gått fyra dagar nu och han vill ha mig tillbaka eller så skulle han inte äta alls. Han sa att han skulle dö och om jag inte skulle ta tillbaka honom. det här spelljudandet är fantastiskt, jag är så glad att min man vill komma tillbaka med alla medel. Jag älskar det här stavhjulet för att hjälpa min familj.

Anonymous sa...

Jag känner mig så välsignad igen i mitt äktenskap efter att Dr Ilekhojie tog tillbaka min man som skilde sig med mig i ett bra år. Jag kommer från Island. Trots att jag har mun i hela kroppen räcker det inte att tacka Dr Ilekhojie för hans hjälp i mitt liv. Min man skilde sig med mig i ett år och har varit i ont och smärta utan honom. Så jag sökte efter hjälp överallt men ingenting fungerade förrän jag menade Dr Ilekhojie. Jag förklarade min situation för honom och han lovade att min man kommer tillbaka till mig inom 24 timmar så långt som mitt hjärta fortfarande slår för honom. Jag trodde på honom och han förberedde en trollformel för mig och min make ringde mig exakt när Dr Ilekhojie sa. Han bad och sa att han behöver mig tillbaka och nu lever vi lyckligt igen de senaste 9 månaderna. Alla där ute som läser min artikel som behöver hjälp bör kontakta honom. E-post: gethelp05@gmail.com Du kan också Whatsapp honom på +2348147400259

martinmarisa sa...

Mitt namn är martin Marisa från Kanada, jag vill snabbt säga världen att det finns en verklig onlinebrev som är kraftfull och äkta. Hans namn är Dr ozalogbo. Han hjälpte mig nyligen att återförena min relation med min man som lämnade mig, När jag kontaktade Dr ozalogbo kastade han en kärleksförtrollning för mig, och min make som sa att han inte har något att göra med mig igen ringde mig och började be mig att komma tillbaka. han är tillbaka nu med så mycket kärlek och omsorg. idag är jag glad att låta er alla veta att det här stavaggregatet har befogenheter att återställa trasiga förhållanden tillbaka. eftersom jag nu är nöjd med min man. För alla som läser den här artikeln och behöver all hjälp, kan Dr ozalogbo också erbjuda alla typer av hjälp som, botande av alla typer av sjukdomar, domstolssak, graviditetstavning, andligt skydd och mycket mer. Du kan kontakta honom via hans e-post ozalogboshrine@gmail.com ringa eller lägga till honom på whatsapp med hans telefonnummer +2348162562991

martinmarisa sa...

Mitt namn är martin Marisa från Kanada, jag vill snabbt berätta för världen att det finns en verklig onlinespel som är kraftfull och äkta. Hans namn är Dr ozalogbo. Han hjälpte mig nyligen att återförena min relation med min man som lämnade mig, När jag kontaktade Dr ozalogbo kastade han en kärleksförtrollning för mig, och min make som sa att han inte har något att göra med mig igen ringde mig och började be mig att komma tillbaka. han är tillbaka nu med så mycket kärlek och omsorg. idag är jag glad att låta er alla veta att det här stavaggregatet har befogenheter att återställa bruten relation igen. eftersom jag nu är nöjd med min man. För alla som läser den här artikeln och behöver all hjälp, kan Dr ozalogbo också erbjuda alla typer av hjälp som, botande av alla typer av sjukdomar, domstolssak, graviditetstavning, andligt skydd och mycket mer. Du kan kontakta honom via hans e-post ozalogboshrine@gmail.com ringa eller lägga till honom på whatsapp med hans telefonnummer +2348162562991

Mizi Margueron sa...

Goddagskamrater, jag heter Karin Wandås-Lilja från Stockholm, jag är läkare av yrke, 47 år. Läs mitt sanna livsvittnesbörd, jag har en positiv avsikt att denna information kommer att hjälpa någon som läser den här artikeln just nu att återställa bruten äktenskap och återställa förlorade kärleksförhållanden inom två dagar. Efter att ha varit i förhållande med Grønseth i flera år, han gick upp med mig, jag gjorde allt för att få honom tillbaka att älska mig, men allt jag gjorde var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har till honom, jag frågade honom med allt jag har, jag lovade men han vägrade. Jag förklarade mitt problem till min kollega på jobbet och hon föreslog att jag snarare skulle kontakta en kärlek spellcaster som kan hjälpa mig att stava det tillbaka, men jag är den typ av person som aldrig trodde att kärlek stavdelning fanns eller fungerade, jag hade inget val men för att pröva det, mailade jag spellcaster-kanalen och han sa till mig att det inte fanns något problem att allt skulle gå bra innan tre dagar, att mitt ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, han kastade Love spell-delen i luften och överraskande andra dagen var klockan 3.00. Min ex-kärlekspartner ringde mig på min mobiltelefon, jag blev så förvånad över att jag svarade på telefonsamtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket . Jag var så glad och det var så vi började leva tillsammans lyckligt. så här kan du nå honom om du behöver hjälp .doctorigbinovia93@gmail.com eller whatsapp på +2348144480786 eller så kan du också kontakta honom på viber på +2348144480786 ta saker för givet och det kommer att ta från dig ..... .