onsdag 26 december 2018

För dig som älskar italiensk mat och det genuina Italien



Snart är det mars och då reser vi till Sicilien. Tillsammans med Sanna Töringe arrangerar jag resor till södra Italien. Vi reser till Sicilien i mars när narcisser och persikor blommar. På Sicilien upplever vi vacker kultur och äter den godaste maten som finns på noga utvalda trattorior. 
Eftersom jag har hund så är jag van till morgonpromenader och jag älskar att slinka in på det lilla cafét nere i hamnen och ta en cappucchino innan frukosten på hotellet. Hunden är inte med, men morgonkaffet tar vi ändå i Syracusa. 


Jag brukar ta med mig koppen ut till muren och blicka ut över havet, kanske gör vi sällskap. 


Vill du läsa mer om resan till Sicilien så klicka här
Det finns ett fåtal platser kvar. Och vill du se bilder från resan från mars -18 klicka här.


I juni och oktober reser vi till Apulien, vi bor på ett palats och lagar den godaste maten som jag vet.
Men självklart orkar vi inte laga mat hela tiden, så vi åker också iväg och äter på våra favorit krogar.
I juni badar vi varje dag och för dem som vill bada i oktober går det också bra, men kanske 
inte varje dag. Samtliga resor handlar om att uppleva kulturen, men ändå handlar 
det främst om genuin mat som i högsta grad är kultur.


Vill du läsa mer om resan till Apulien klicka här
Researrangör Hannu Sarenström DK IVS
All information om resorna finns i de klickbara länkarna, välkomna att följa med.


Vi älskar detta Italien som är bortom trängsel och stora badhotell, vi gillar det enkla som är det bästa. Välkomna.



  

Inga kommentarer: