torsdag 25 april 2019

Det har hänt så otoligt mycket på två år


Vad vet man om sitt liv? Plötsligt tar det en ny vändning och allt förändras utan att man riktigt förstår hur det har gått till. Jag hade kännt en rastlöshet på Kinnekulle, men det handlade mest om att jag ville börja med ett nytt projekt. Jag fantiserade om en krog på gården och det hade blivit underbart, förutom att då hade jag aldrig varit ledig, så den tanken övergav jag. Men så gick min mamma bort i början av april 2017 och då hade jag inte den anledningen till att bo kvar längre. Jag har ju också närt en dröm om Italien, men bara för att bo perioder. Men så gick jag till mäklaren i juni och sade att nu säljer vi och sedan började jag leta efter hus i Sverige, från norr till söder. Hittade många hus, en del möjliga och de flesta omöjliga. Jag misströstade, och det var ju ändå något vackert jag skulle lämna. Men så sade en dansk kompis till mig på Kinnekulle, titta på Langeland, jag tror det skulle passa dig. Jag GOOGLADE lite och blev nyfiken, men inte övertygad. Vad skulle jag göra i Danmark? Men så dök denna bilden upp till försäljning, men hallå det var ju som en dröm. Visserligen var planen ett mindre hus och mindre trädgård, men det sket sig totalt. Jag bestämde mig direkt och det var ekonomiskt möjligt, det kommer aldrig att bli som mitt Kinnekullehus, men det är heller inte målet. Jag har ju flyttat för att skapa mig ett nytt liv och då ska det gammla inte följa med. På Kinekulle hade jag ett stort umgänge med inflyttade men de som var från trakten såg jag bara om det var fest i mitt hus eller i kön på COOP mitt i byn. Här på Langeland har jag lärt känna många, inflyttade och födda här. Det är på ett annat vis i denna by som jag har kommit till, och jag är på samma vis som förut. Jag tänker att denna flytt blev perfekt för mig, jag kan fortfarande se blå och vitsippor, men slipper gräva upp mina dahlior. Alltså att bo på Langeland är ju lite som att vara i Italien men närmare hemma ändå, utan vår går det inte och två vintrar här tills nu har varit obetydliga. Men visst det kan väl komma en vargvinter här med. Men ännu har mina dahlior övervintrat ute i köksträdgården, det ger det som jag har sökt. Vi ses på Langeland. ;)



10 kommentarer:

Gunilla Jönsson sa...

Att bryta upp helt till något helt nytt är verkligen modigt Hannu ! Man har ju ändå bott in sig och skapat det man tycker om runtomkring sig. Men jag kan se tjusningen med att börja om från noll...vet däremot inte om jag vågat det ! Du är ju verkligen social och det är så roligt att läsa om dina projekt och hur du anpassar dig. Allt gott till dig !


Veronica sa...

Tufft, häftigt och spännande att lämna och börja om! Jag är säker på att jag kommer göra detsamma en vacker dag... Om jag vågar :)

//Veronica

على جمال sa...


لذلك تحرص شركتنا ارخص شركة مكافحة حشرات بالرياض كأفضل الشركات الموجودة فى الرياض على التخلص من جميع الأفات الشرسه مثلا الفئران وغيرها من القوارض التى من الممكن ان تكون سبب فى تدمير اغراض اى منزل او قد تسبب بعض الامراض اونقلها.شركة مكافحة الناموس بالرياض_شركة مكافحة البق بالرياض_شركة مكافحة الوزغ بالرياض_شركة مكافحة الحمام بالرياض

HWIT BLOGG sa...

Allt har en mening minsann...hoppa och våga!
Söndag och solen strålar över hela ön, härligt...
Titti

Susie på Stjärnarve... sa...

Ibland är det tur att man inte vet vad som väntar en! Vi råkade åka till Gotland på en 4-dagars septembersemester 1998 och väl där så föll vi pladask och sa till varandra: "Här skulle man ju kunna bo!"
Innan dess hade vi inte haft en tanke på att flytta från villan i Stockholm där vi bott i 30 år och trivdes väldigt bra. Men redan 2002 bar det av hit.....
Och så otroligt som vi trivs kan vi inte ens tänka oss att flytta tillbaka - eller ens att åka på besök i storstan. Vi som är infödda Stockholmare och dessutom var inbitna storstadsbor!!
Jag förstår verkligen att du trivs med ditt nya liv på Langeland!
KRAM/Susie

houseofchandeliers and vintage sa...

Å vad fuskigt! Vilken lycka!

آدم sa...


عندما تستعين متخصصة في عمل التنظيف الخاصة عندما تكون الشركة لها سمعة طيبة في مجال التنظيف ستحصل على منزل براق وأرضيات و حوائط نظيفة تماما مع الحفاظ على ألوانها من مواد التنظيف لنظافة شيئا ضروريا وخاصة عند تواجد اطفال صغار يخشي عليهم من الاتربة
شركة تنظيف شقق بالرياض
شركة تنظيف موكيت بالرياض
شركة تنظيف مجالس بالرياض
شركة تنظيف واجهات بالرياض
شركة تنظيف مكيفات بالرياض
شركة تسليك مجارى بالرياض

Nashwa Mostafa sa...

مشاريع مظلات السياراتتركيب سواتر الرياض . . تركيب قرميد معدني هناجر ومستودعات. سواتر الرياض . مشاريع مظلات المدارس . . سواتر شينكو تركيب قرميد معدني

Theodore sa...

Nice post.Keep sharing. Thanks for sharing.

Theresa williams sa...

Hej, jag är Theresa Williams. Efter att ha varit i förhållande med Anderson i flera år, han slöt mig, jag gjorde allt för att få honom tillbaka men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har till honom, Jag bad honom med allt, jag lovade men han vägrade. Jag förklarade mitt problem till min vän och hon föreslog att jag snarare skulle kontakta en stavskärare som skulle kunna hjälpa mig att förtrolla för att få honom tillbaka men jag är den typ som aldrig trodde på stava, jag hade inget annat val än att prova det, jag skickade med trollstavarna, och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara okej innan tre dagar, att min ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, han kastade trollformeln och överraskande under den andra dagen, det var runt 16:00. Min ex ringde mig, jag blev så förvånad, jag svarade på samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom att det var så vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att någon jag känner som har ett relationsproblem, jag skulle vara till hjälp för en sådan person genom att hänvisa honom eller henne till den enda riktiga och kraftfulla stavskärmaren som hjälpte mig med mitt eget problem. Hans e-postadress: {drogunduspellcaster@gmail.com} du kan skicka e-post till honom om du behöver hans hjälp i ditt förhållande eller något annat fall.
1) Älska trollformler
2) Lost Love Spells
3) Skilsmässor
4) Giftermål
5) Bindande trollformler
6) Uppdelningar
7) Dödsförtroll
8.) Du vill bli befordrad på ditt kontor
9) vill tillfredsställa din älskare
10) Lotteri
Kontakta denna fantastiska man om du har problem för en varaktig lösning
via {drogunduspellcaster@gmail.com}