torsdag 21 oktober 2010

Ordinära dagar...



I förrgår åkte jag till Stockholm för att gå på möte, men det visade sig vara på onsdag. Fan en dag för tidigt och jag hade behövt dagen hemma, men men.


Så vad göra? Jo gör något bra av den, jag tänkte kultur och titta på stan som te.x rosor i Kungsan!


Jag var på väg till fotografiska, ville se Fashion utställningen, alltså modefoto. Det var lite bökigt att hitta dit men till slut så, märkvärdigt nog var det väldigt stort övertal på äldre i publiken. Man pratar om kulturtanter och så, men här var det mkt män med.


Och modefotot är ju en egen värld som skall inrymma så mkt och dessutom vara synlig och lockande, så har det alltid varit och det skapar också en skön dramatik i bildutbudet.


Och lika så var det förr, en fantastisk bild som syntes mkt i retro när jag var ung. Missade fota fotografernas namn och årtal, hm.


Inget att göra förutom att njuta av bildinnehållet.


Tror Bauhaus en grupp på 80-talet hade denna som omslag och Madonnas Blond ambition tour på 90-talet var inspirerad av denna bilden.


Jag älskar de här bilderna, futuristiska men avskalade och väldigt vackra.


Love, ja även punken fick vara med.


Och en hyllning till Marc Jacobs, underbart.


Om du undrar vad jag åt till lunch så blev det en riktigt dyr räkmacka...


Dagen efter tittade jag på grönsaksodlingar, här ändlöst med gräslök...


Och lika ändlöst med persilja, som en regnskog.


På kvällen kom jag hem till Kinnekulle igen och såg ett flygande tefat, jag var nog trött eftersom det var månen...


Och ja idag började dagen med sedvanlig frukost, jobbade lite och sen åkte jag till Lidköping för att gyma lite, här lös solen.


Men i Lidköping var det snöstorm, den första för mig i år. Och i Skövdetrakterna hade de svåra trafikproblem sade de på radion. Tur man inte var där.


Men när jag kom hem lös solen precis som den skulle igen, jag gillar nog den här kulle väldigt mkt!


Och dessutom hade jag fått post, vita ljusblommor från gerbianska, wow! Trots allt ganska ok dagar! :)

9 kommentarer:

Anonym sa...

Älskar verkligen de gamla svartvita bilderna, helt underbara!!! vilket ljus! och svartvitt är ju så vackert!! får nästan abstinens efter fix doften.. (:D
Tack för att vi fick se!! (:D
Gullvivan/Inger

Scylla sa...

Jisses! Är du så där nyttig-tjusig-ordentlig om frukostarna för jämnan? Jag är imponerad!

Scylla sa...

Och... den där vristen invid Eiffeltornet är häftig! Jag är svag för "balettvrister" också.

Och... jag har just idag suttit och suktat efter Colchicum hos eurobulb.nl. Nästa år! Nästa liv!

Hannu på Langeland sa...

Ha haha fixdoft ja du, hur många hjärnceller har rykt i labben Inger?
Tar 10 min att fixa Scylla... Men skicka din adress så skickar jag en lök Scylla, jag tror på Robin Hood och jag har dessutom fått dem!

Marie Lithén sa...

ovanlig dag för att vara ordinär:)
Härligt att du uppskattade Fotografiska, hoppas komma dit jag också snart!

Hannu på Langeland sa...

Ja du vet Marie, det är olika för alla. Klart du ska på Fotografiska! :)

Anonym sa...

..(gapskratt..) ja du, det är nog åtskilliga eftersom jag nästan bodde i labbet några år.... Men vid fix går gränsen för "goda" igenkännings dofter för vad sägs om sepia toning????!!! Här snackar vi hjärncellers förfall!! (:D
Inger/Gullvivan

Hannu på Langeland sa...

Har både hängt i labb och grafikverkstäder, illa illa...

Scylla sa...

Nä men, vad söt du är! Jag blir ju alldeles rörd. Tänk på att jag är en känslig typ. Men tyvärr går det inte att komma ner i marken här längre. <3