tisdag 2 november 2010

Skitväder...



Idag hade jag tänkt att använda eftermiddagen till att flytta oktoberstormhattarna från huvudrabatten, jag tycker att de blir lite för höga där i sitt sammanhang.


Och då hade jag tänkt att flytta ut dem till "prärien" eller nu miskanthusfältet...


Nu när grönskan övergår i gulorange skulle det vara riktigt läckert med blå blomsterspiror som kontrast och höjden passar perfekt.



Några har redan hittat dit utan att jag minns hur, men ja det är bra att vara förberedd. Skall bara vänta på bättre väder då...

3 kommentarer:

johanna sa...

dom är så himla fina stormhattarna. det blir nog fräckt med kontrasten framför fältet, men lite regn borde väl inte stoppa dig? :o)

Susie på Stjärnarve... sa...

...att det blir skitsnyggt med dom blåa blommorna mot det brunorange gräset. :-) Och på torsdag blir det fint, så då är det bara för dig att gå ut och flytta dom!

Hannu på Langeland sa...

Jo johanna och Sus det kommer att bli grymt, jag ska jobba hela veckan men i helgen ska det också vara fint! Då ni! :)