fredag 18 februari 2011

Igår/idag



Igår var jag i Gbg och fixade med snödroppsutställningen på Trädgårdsföreningen och då passade jag på att slinka förbi Skistore och beställde skidor, jag stötte på en kille som engagerade sig och lyssnade på hur jag åkte och upplevde min åkning, han gav några förslag och till slut efter lite vackel hit och dit tog jag hans förslag. Med mina första skidor har jag haft mkt fart men haft svårt att komma upp på kanten, troligen för att de var lite för mjuka och kanske nybörjaranpassade. Så när killen i butiken föreslog hårda skidor som hanterar is och plöjer rakt genom snövallar lystrade jag, (jag har haft mkt problem med snövallar) och idag då var det dags att pröva. Mina första åk var väl sådär då, skrattade lite åt mig själv och typ konstaterade att jag hade snyggare skidor än förut och i övrigt same same... Men sen så hände det, jag vet inte vad men det var som att skidorna läste min tanke och gjorde vad jag ville, jag har stått på kant i branter och sluttningar och jag skulle bara åka 2 timmar men det blev fem lyckliga timmar i backen. Jag önskar att jag hade kommit på detta lite tidigare på säsongen men jag är glad för nu med. Men å andra sida nu kommer allt att bli bättre varje gång och efter en dag på kanten står nu osso bucon på spisen å puttrar, kommer att bli galet gott i kväll med, heljnut då! :)

6 kommentarer:

Iréne JB sa...

Grymma skidor Hannu! Gillar Völkl:s skidor som bildar bild tillsammans. Kanta på!

Anette sa...

Åka skidor både på längden och tvären, såååå mycket, men en dag tog det faktiskt slut.
Är så erfaren att jag många gånger "handtrampat" slalombackar. (Har röjt, släpat, eldat också) När tramparlaget kommit till toppen och kunde åka ner på det nypistade, den känslan lever kvar!

/Anette

Marie Lithén sa...

Underbart:)

billan sa...

Wow....både för skidorna och "osson!:)

Hannu på Langeland sa...

Ja jag är galet nöjd med skidorna, de har förändrat hela min åkning till det mkt bättre! Synd bara att jag inte kom till att göra det tidigare på säsongen. ;)

Anonym sa...

Hej du, jag hyr nu för tíden bara för att få det bästa -- upptäckte själv för några år sedan lyckan med carving skidor, hårda o rejäla kanter - tänk sväng och sidan svänger. Lycka säger jag bara när skidåkningen blir till en glädje.
Ha det gott i backarna med dina nya fina skidor.
Agneta