onsdag 18 januari 2012

Julut...


Så var det slutligen dags att göra ngt åt julens vissnande blommor, ut på komposten. Kort men kärt varje gång de kommer, de snyggaste hyacinterna sparar jag och glömmer att plantera ändå, inget konstigt med det. I komposten planterar jag en avenbokshäck i vår, bra grogrund där...


Ett gäng krukor blir det alltid över, diska diska...


Julen utanför dörren är svårare att kasta nu när julen är yppig, kunde kanske hjälpa med att ta bort barren och plantera vintergäck bland julrosorna, enkel vårvinterpimp. Kransarna?


På köksbordet är allt i sin vårning dock, nu dröjer det innan det julas igen...

3 kommentarer:

Furulunden sa...

Noe vakkert med alt som kommer og går, kommer og går. Trygghet kanskje:)

Hannele på Hisingen sa...

Det blir väldigt fina is-lyktor av vissnade julblommor, gärna med en ljusslinga under...

Alen Trädgård sa...

Mina amaryllisar sjunger på sista versen nu och sedan går de (ja, de går inte själv alltså;)) till komposten, hyacinterna ligger på bänken i "stallet" och väntar på att bli nergrävda i någon rabatt. Idag köpte jag vackra våriga primulor som ska glädja mig ett tag framöver:) Din sista bild är ju underbar, blir enormt vårnödig när jag ser den:) Ha det gott/Monne