fredag 22 juni 2012

Midsommar


Jag som tyckte att maj svepte förbi upptäcker att det är långt in i juni nu, midsommar
kommer inte som ett brev på posten utan mycket fortare. De är underbara dagar och vädret verkar
bli stålande skönt, och jo en midsommarstång vill jag nog se. En av de snyggaste
finns på hembygdsgården i Eggby!


I trädgården rusar det också nu, blommor blommor i försommarvind...


Fälten av kantnepeta strålar i sommarblått med stänk av gula vallmo...


Och i rosenträdgården står strandiris nyutslagen i midsommarmorgonsljus, underbart...


 Min trädgård är verkligen blågul vid midsommartid, jag gillar det och utvecklar det
så långt det går, känns ju enklare att ta det som man har i stället för att brottas mot det, de pyrineiska liljorna slog ut i natt.


Kanske åker jag ut till Läckö och firar midsommarstång...


Älskar midsommar där ute vid slottet, massor av folk och stilla fest. En mysig tradition helt enkelt. 


Och inne blommar (saffierliljorna) som jag fick på posten av någon för några år sedan, jag har 
glömt av vem men blommar fint gör de ändå.


Jag hoppas på en dans och en varm ljus natt i glatt sällskap, en sill och nubbe och 
en massa annat gott. Hm jäklar jag har lovat göra desserten!


På hemvägen skall jag plocka blommor och snubbla över gärdsgårdar, då drömmer jag nog gott. En glad midsommar till er alla. :)















2 kommentarer:

Hannele på Hisingen sa...

Sju sorters sill under kudden...
Trevlig slottsmidsommar!

Sommarträdgården sa...

här händer det grejer,mitt under läsningen ändrades bloggens layout bara sådär,blir liteavis..Läckö på midsommar,wow..och du...snubbla med stil :))