måndag 28 januari 2013

Lokalmat...


Jag har sett rapsgrisen i butiken men låtit
bli den, eftersom paketen varit för stora, vem vill
komma hem med 4 kotletter i ett singelhushåll. 
Men idag hörde jag att det typ var granngården som
födde upp grisarna i bra miljö, inte KRAV men ändå.
Jag köpte en bit kotlett som jag marinerade i salvia, vitlök
kummin och peppar. Grillade kotletten och värmde på
gårdagens risotto och berikade den med finackad
soltorkad tomat, gott. Jag tycker köttet var super och hoppas
på mer EKO.  

2 kommentarer:

Hannele på Hisingen sa...

Vi kan se söta Highland Cattle från altanen, mer lokalt kan det inte bli, mums!

Susie på Stjärnarve... sa...

Visst smakar grannodlat allra allra bäst! vi försöker - så gott vi kan - att alltid köpa Gotlandsodlat eller Gotlandsuppfött, men det inte alltid så lätt. Och jag förstår dom som har det lite knapert som köper irländsk kött osv. Det är ju faktiskt MYCKET billigare!