måndag 18 mars 2013

Matinspiration hos mig



Matinspiration på Kinnekulle 11-12 maj

Jag fick en förfrågan på Facebook om att göra en matkurs/inspiration och varför inte tänkte jag. När körsbärsträden blommar och min lund är som vackrast drar vi igång med en inspirationshelg och hoppas på sol med varma vindar, men i huvudsak är det mat och umgänge som gäller i 2 dagar.

                                  

Ni anländer från olika håll på förmiddagen lördagen den 11/5, då checkar ni in på Falkängen (vandrarhem) i Hällekis samhälle. Kinnekulletåget stannar precis intill om du kommer med tåg. Därifrån går ni till mig genom oxel och hassellundar på en skönt dammig grusväg (1,5 km). Vi börjar med matfix tidigt på eftermiddagen som vi äter och dricker tillsammans på kvällen. Jag tänker att vi lagar några goda rätter i mitt kök som fungerar till vardag men också till sommarens fester. Självklart blir det också lokala primörer som sparris och ramslök. På natten går ni tillbaka, glöm inte ficklampa, eller det behövs nog inte i maj. På morgonen äter ni frukost på Falkängen och sedan lagar vi mer mat under förmiddagen och äter sen lunch i trädgården om det går. Välkommen till en inspirerande mathelg hos mig på Kinnekulle. Hannu

1 500:- per person inklusive mat.
Boende på Falkängen beställer du här

För att det skall bli av behöver vi vara runt 10 personer, men inte så många fler.

Anmäl dig till hannu.jobb@gmail.com  OBS du måste markera ÄMNESRADEN med Mathelg, om inte försvinner den lätt. Som sagt välkomna, det blir kul. Senaste anmälan 1/4 -13
Övriga detaljer återkommer jag med när vi ser hur det blir.


7 kommentarer:

M/S Design sa...

Låter helt fantastiskt trevligt!

Hannu på Langeland sa...

Välkommen.

Unknown sa...

Låter kul. Och då skulle man också få se din lund och alla ramslökar..

Anonym sa...

Ja ramslöken får man till och med smaka. ;)

Husprojekt Drömhus sa...

men åh vad härligt det låter, dock bokad hela den helgen, hoppas verkligen det blir fler tillfällen!

Hannu på Langeland sa...

Vi får hoppas på det, denna blir av nu är vi tillräckligt många för att fördjupa oss i mat.

Hannele på Hisingen sa...

Kul idé :)