tisdag 22 april 2014

En tur till Norge


För ett par veckor sedan var jag i Norge och höll föredrag, jag visste att det var långt att köra men ville se fjällen och fjordarna så jag körde bil ändå. Vad jag inte tänkte på var att det mycket väl kunde varit snöstorm i fjällen och att vägarna då är stängda, men jag hade tur.


Och visst det var oändligt vacktert även om topparna fortfarande var snöklädda, jag skulle inte ha något problem att bo med den snöutsikten. 


Och Auds trädgård i Molde hade en hänförande utsikt över fjord och fjäll.

 
För att ta sig fram mellan fjordarna gällde bilfärja, men vacker resa det med.


Det går liksom inte att skriva något förutom vackert.


Magiskt funkar med.


Jag blev nog lite kär i dessa vyer.


Ålesund var också vackert med sina Jugendhus, dock lite väl regnigt just den dagen.


Dock var det lika långt att köra hem men fantastiskt vackert ändå.

4 kommentarer:

Helt enkelt hemma hos mig sa...

Ett ord räcker som sagt; Vackert! :)

Hannu på Langeland sa...

Precis så.

Hon som talar med blommor sa...

Vidunderliga vyer och visst var det vackert :) Försvann in i fotona en stund och tyckte om det. Förvånande med tanke på att jag egentligen inte vill se skymten av snö just nu... /Carolin

Torprosen sa...

Vackert, Magiskt, Hänförande. Det finns många ord för att beskriva vårt fina grannland. Underbart glömde jag!Kram Susanne