söndag 20 juli 2014

Ännu en mathelg


Huset fullt av matglada människor, i helgen var det mathelg igen.
Vad som förvånar mig är att jag inte vet vem som kommer och
folk känner inte varandra men efter 10 minuter är det full fart
och alla känner varandra.


Jag försöker vara sträng och se till att de som kommer
lagar så som jag villa tt det skal lagas, skäras eller
hackas. Det där med sträng kan dock diskuteras...


Det blir för, mellan och efterluncher innan middagen. Alltså
många sittningar med goda smaker som belöning.


Och denna gången var det spansk/mexicanskt tema och
då är Paellan självskriven, den lagades utomhus på
terrassen, nästa gång kanske det blir på standen.


Jag har haft jättekul och alla lagade på, jag njöt och slappade mest.
Men visst jag hade koll med. ;)


Och det bästa var att de lämnade köket renara än vad det
var när de kom, fantstiskt.

Inga kommentarer: