fredag 1 maj 2015

Välkommen till Kinnekulle och Vårrundan 2015


Som alltid infaller Vårrundan första helgen i maj. 
Klicka HÄR och kolla upp program och aktörer.
Och bilder från Kinnekulle hittar du HÄR.
Entré 20:-


Givetvis har jag också öppet i trädgården, dock finns 
det ingen servering eller toaletter.


Men ganska mycket trädgårtd finns det och
kanske att kejsarkronorna öpnnar sig i helgen.


Min trädgård är ett levande projekt 
som ännu inte är färdiganlagt och jag
har precis bestämt mig för att grusa 
gångarna, men det hinner jag inte innan 
helgen så klart.


Buskar och träd börjar att blomma och
en av de vackraste är Japanskt gaffelolvon.


Just nu är det inte storblommigt, snarare charmigt
och spontant.
 
 

Och på bästa trappan lyser våren
soligt i gula tonaer.

  
Det finns en hel del detaljer i min trädgård.


Små vattenbad.
 

Och stora lejon i flagande guld.


Jag har precis påbörjat renoveringen av
bucbomshäckarna, det ser lite lustigt
ut nu innan de har vuxit i kapp.


Finast just nu är det i lunden med vivor, sippor 
och julrosor. 
 


Och blir det soligt kommer lunden att prunka, just
nu är den blöt av gårdagens regn, lite sol så
blir det vackert igen.


Du vet att du är framme när du
passerar forsythiahäcken. 


 Prynadskörsbär och mirabeller i blom.


Läs mer om Vårrundan HÄR. Välkoma
till Kinnekulle.

Inga kommentarer: