torsdag 4 juni 2015

Vårsalut i försommaren

Oj vilket år det blev, de flesta brukar 
göra bokslut runt nyår, jag gör det
nu, när skall jag annars hinna? ;)                
                                        


Försommaren 2004 inleddes med att skapa något
av en hopplös plats på Tjolöholms Slott. Det blev
en pallkrage de lux. Perenner och grönsaker
i en bejakande mix, och dessutom kunde
kragarna återvändas i vår till en vårlökshärlighet 
som jag tyvärr missade. 


Om min vår såg ut så här med skönt bakom.


På vägen lyckades jag och Sanna Töringe
slutföra vår bok om den godaste maten
i syditalien. Ett fantastisk 
kul projekt med Bonnier Fakkta och
Sanna Töreinge och alla de underbara
människor som vi mötte i syditalien.
Formen gjordes av Eva Linderbeg


Hösten kom och jag med trädgårdsmästarna 
Astrid Lindgrens Näs planterade
en lund i Vimmerby för framtiden.


Strax därpå eller innan gestaltade
jag en yta påR Råda Säteri tillsammans
med Gerbenianska, jag var där nyss nyss
och njöt av vårlökarna och nu kommer
det perenna.  


Och där samtidigt släpptes Sköna gröna sommar på
Norstedts, ett kul projekt med 
Norstedts. Tror jag nästan bara har kul
jobb även om det kan bli många. 


Omslaget fotades av Rickard. Formen
gjordes av Pernilla.


Och förutom alla föredrag som jag inte kan
lista gjorde jag tillsammans, ett
projekt i Lerum, en trädgård som
faktiskt grävdes och planterades av
frivilliga. Ni var alla
fantastiska och jag är glad 
att vi alla var där. Nu fortsätter
året och jag har hyfsad koll på 
15-16, kram alla Hannu










Inga kommentarer: