söndag 7 augusti 2016

Succé för Mötesplats Trädgård


Bilden är visserligen från förra året men i år märktes det
tydligt att Mötesplats Trädgård har landat, rent trädgårdsmässigt 
är Mötesplats Trädgård lika stort som Vårrundan, då har jag 
också öppet. Men Mötesplats Trädgård är i delar eller hela 
Skaraborg med många trädgårdar att besöka. Vårrundan är 
lokalt på Kinnekulle och drar massor av besökare till 
kultur, trädgård och alltsom finns kring Kinnekulle. Tre gånger 
om året öppnar vi våra trädgårdar under Mötesplatsens paraply 
och jag uppskattar att det kom ca 400 personer per tillfälle.
På Vårrundan kommer det lite fler under två dagar men
skillnaden är marginell. Hur många som totalt rör sig
under Mötesplatsen har jag ingen aning om, men det
lär ju märkas på kaffeförsäljningen i trakterna, till
det lunch och drivmedel. Det klirrar i skattekistan och
det som jag gillar mest är att det är trädgårdar som
skapar rörelsen. Hos mig var det besökare från
söder, öster och väst, många hade rest riktigt långt.
Tack alla som kom och jag tror att jag han hälsa på er alla. 


Inga kommentarer: