fredag 23 juni 2017

17 år tar till slut


För 17 år sedan köpte jag Kinnekulles vackraste hus, det vill
säga om man har samma smak som jag.


Jag har älskat huset varje dag sedan dess men har nu
 kommit fram till att det är dags för mig att gå vidare.
Mäklaren är vidtalad och fram i augusti/september
skall huset säljas, självklart känns det i hjärtat. 


Men jag känner också en stor längtan till att göra en ny trädgård
och ska jag hinna göra det får jag allt göra det nu.


Men det är inte så att jag inte tycker om min trädgård eller 
måste flytta, det är lusten som driver mig till det.


Det är ingen mening med att berätta vart jag skall för
det vet jag faktiskt inte, men tittar på många möjligheter just nu.


Trädgården är helt anlagd, vissa delar står visserligen på tillväxt
men ändå planterade.


Så i sommar skall jag väl måla uthusfönstret som jag i många
år har tänkt att göra.


Men det är en stor tomt. 6000 kvadratmeter som visserligen går 
att stycka av och sälja, men då förlorar man ganska mycket
skön känsla i trädgården.


Det är mycket märkligt men just i år tycker jag att
trädgården är mycket vackrare än denn har varit förut.
Men det kan vara jag som inbillar mig.


Och snart är det dags för det årliga buxbommsklippet.


Jag är mycket spänd på min framtid men jag kommer
aldrig att sluta med mat och trädgård, förutsatt att jag
inte får för mig att bli en bilmekaniker eller annat. 
Glad Midsommar alla.

10 kommentarer:

Alen Trädgård sa...

Förstår att det känns i hjärtat, men man ska följa sina känslor och du gör helt rätt i att börja om om det är det du vill. Lycka till med dina framtida planer och hoppas att vi kan ses någon gång emellanåt ändå, du vet att du kan få eldkrasse fortfarande va :) Kram/Monne

Ingrid Kolbu sa...

Du tar alltid kloka beslut! Fotografera trädgården extra mycket i sommar.

Ingrid H sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Ingrid H sa...

Önskar dig lycka till med nya projekt i livet!🌸🌸🌸🌸👍🌸

Marie Lithén sa...

glad Midsommar på dig vännen <3

livet är till för att njuta av fullt ut på alla sätt,
men snälla bli inte bilmekaniker

kram
Marie

Ann Beutler sa...

Du är en modig man! Lycka till!

Anonym sa...

Blir väldigt fina bilar i så fall!
/Anja P

Drömgården sa...

Det måste verkligen vara en speciell känsla att lämna över något man jobbat så hårt för att skapa och som man bara älskar. Lycka till på ditt nya äventyr. Hoppas vi får följa ditt skapande. :)
/Kitty

Anonym sa...

Jag har inte tittat in hos dig på ett tag.
Har läst ikapp dina inlägg sen april och sett vad som hänt i ditt liv.
Många gånger när något händer som ruskar om en, så börjar man fundera på en massa saker och jag tror att det kan vara detta som gjort att du bestämt dig för att sälja och börja om på nytt.
Och som du själv skriver, ska du göra en nystart måste du göra det nu, så länge du orkar.
Jag önskar dig allt gott och hoppas du hittar en ny pärla att göra om till din egen oas.

Hälsningar
Britt

vestin.inger@gmail.com sa...

Lycka till i din längtan efter något nytt ☺ Ibland känns det så 🌼