torsdag 8 februari 2018

Mathelger på Langeland


Det blir inte som på Kinnekulle men det blir garanterat underbart med Mathelger här på Langeland när köket är klart och solen värmer, och det är faktiskt inte lägre hit än till Kinnekulle. Men det beror givetvis på varifrån ni kör, det tar 2, 5 timmar att köra hit från Malmö. Men jag behöver er hjälp eftersom jag funderar på hur jag ska lägga upp det. Korta helger eller långa helger, jag kan visserligen göra både och men jag tror att ni också vill vandra på stränderna och titta på kulturen om ni kommer hit. Jag tänker att ni kanske vill ha en långhelg om ni har långt att köra.
En kort helg skulle kunna vara att ni kommer på fredag em/kväll till dukat bord. Lördag äter ni frukost på hotellet i Humble ca 1,5 km promenadavstånd tror jag, turistar på dagen och samlas i köket tidig eftermiddag för att brassa mat hela kvällen. Söndag frukost på hotellet och sedan samlas igen och lagar en stor härlig lunch innan ni åker hem igen.
En lång helg skulle kunna vara att ni anländer torsdag em/kväll till dukat bord. Fredag äter ni frukost på hotellet, turistar på dagen och samlas i köket på eftermiddagen och brassar mat. Lördag frukost på hotellet, turistar och samlas på eftemiddagen och lagar mat igen. Södag frukost på hotellet och sedan använder ni dagen till att turista eller köra hemåt.
Det skulle vara värdefullt för mig om skriver vad ni tycker så det blir så bra som möjligt för alla. Svara här eller på Facebook om i hellre vill det.


Huset är stort men inte så stort att det går att ordna övernattning, jag funderar på att bygga om lada och stall till Bed & Kitchen men det sker i så fall tidigast till nästa år. Det skulle verkligen vara roligt.
Jag har fått förfrågningar från sportfiskare om jag tar emot mindre grupper och det går givetvis att ordna, här ska fisket tydligen vara fantastiskt från påsk tills havet blir för varmt, lika så när havet svalnar i slutet av semptember och framåt. Självklart behöver ni inte vara fiskare för att ställa frågan. Jag ordnar med mindre slutna grupper med. Det finns 3 gästrum på andra våningen men två bra sängar i varje rum. Om ni ett gäng på 6 personer som vill göra något extra kul med mat tillsammans skicka ett mail till: hannu.sarenstrom@gmail.com
Än så länge är rummen enkla och det finns toalett på andra våningen, och gemensam dusch på bottevåningen. Vi får se hur det blir och jag blir väldigt glad för respons, jag behöver väl inte tillägga att Langeland är fantastiskt. Ha en fin dag Hannu 
Vill du se bilder på tidigare mathelger så klicka här. Nu längtar jag efter våren och att köket ska bli klart. Givetvis hänger jag upp lyktor på gården här med, jag älskar lyktor kulörta som vita. :)



9 kommentarer:

Bettina Bäck sa...

Jag personligen skulle föredra en långhelg, då blir det tid över för lite turistande också. Kan du inte lägga upp lite bilder och lite turist-tips, alltså tips av typen - sköna ställen att kika på. Behöver ju inte vara ett museum, utan en härlig strand eller en mysig hamn.
För mig så är det inte viktigt med hög boendestandard på en mathelg, om du skulle få en knäpp idé och bjuda in till tältning i trädgården är jag på, om hotellet är fullt eller så.
Dina bilder från Langeland är så härliga (och inbjudande i sig), så glad för din skull att ditt nya liv verkar bli som du vill.

Hannu på Langeland sa...

Betina jag har bott här i 2 månader, gissa att jag inte har sköna bilder. Men Bildgoogla Langeland får du se andras bilder. ;)

Furulunden sa...

Så mye spennende du har på gang. Gleder meg til å se forsettelsen.

Anonym sa...

Jag kommer! Turistar gärna och tycker att långhelgen låter som ett toppenupplägg. Får idéer på roliga gäng att ta med, så slutna sällskap låter också jättebra. Hann aldrig med att komma till Kinnekulle, men åh! Ser fram emot detta! /A

Anonym sa...

Hej Hannu! Kan man inte köra långhelger ibland och anordna korthelger vissa helger? Båda låter som jättebra upplägg! Ha en bra helg!

Mia :-)

Anonym sa...

Både och!

Anonym sa...

För vår del när vi blir pensionärer 2019 skulle långhelg lämpa sig bäst. Men..även korthelg går bra..om man är på väg ngn annanstans

Hannu på Langeland sa...

Jag tror att det blir bra och roligt med korta och långa, hoppas snart på att komma igång med köket så vi kan ses här i vår. :)

Theresa williams sa...

Hej, jag är Theresa Williams Jag har för dig, jag gjorde allt för dig, jag gjorde allt Jag bad honom med allt, jag gjorde löften men han vägrade. Jag stavade till slutet av mitt liv och jag spionerade det tillbaka till slutet av mitt liv. han såg det, det var inte detsamma, det var inte detsamma, det var inte detsamma, det var inte detsamma, det var ungefär 4 pm. Jag blev så förvånad, jag sa att jag var så förvånad att jag var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom. Jag var så glad och gick för att vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att någon jag vet att du har ett förhållande med, skulle jag kunna hjälpa dig med den här personen. email: {drogunduspellcaster@gmail.com} du kan maila honom om du behöver hjälp i ditt förhållande eller något annat fall.

1) kärleksspell
2) Lost Love Spells
3) Skilsmässa Spells
4) Äktenskapsstavar
5) bindande stavning
6) Breakup Spells
7) Förvisa en tidigare älskare
8.) Du vill bli befordrad till ditt kontor / lotteri stavning
9) vill tillfredsställa din älskare
Kontakta den här stora mannen om du har något problem för en bestående lösning
genom {drogunduspellcaster@gmail.com}